برگزاری یازدهمین دوسالانه سفال به سال ۹۹ موکول شد/ دلیل تاخیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان سفالگر در گفتگو با صبا:

برگزاری یازدهمین دوسالانه سفال به سال ۹۹ موکول شد/ دلیل تاخیر

فرزاد فرجی رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان سفالگر ایران اعلام کرد که برگزاری یازدهمین دوسالانه سفال وسرامیک با توجه به شرایط موجود به سال 99 می انجامد.

فرزاد فرجی رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان سفالگر ایران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برگزاری یازدهمین دوسالانه سفال و سرامیک توضیح داد: صحبت های اولیه درباره برگزاری این دوسالانه با آقای هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی صورت گرفته  اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، برگزاری آن در سال جاری بعید است.

وی افزود: ما با آقای مظفری صحبت و نامه نگاری و چند جلسه هم با اعضای پیشکسوت انجمن برگزار کرده ایم و درباره چگونگی برگزاری دوسالانه هفکری صورت گرفته است اما موضوع جدی، بحث تامین مالی این دوسالانه است که باید ببینیم آیا این امکان فراهم می شود یا خیر اما با توجه به این که تقریبا در نیمه سال جاری قرار داریم و حدود ۶ ماه برای اعلام فراخوان زمان مورد نیاز است و همچنین هیچ اقدامی برای تشکیل شورای سیاست گذاری و تعیین دبیر دوسالانه هم صورت نگرفته است بنابراین از نظر جدول زمانی، برگزاری این دوسالانه در سال جاری امکان پذیر نخواهد بود.

این هنرمند با بیان این که دهمین دوره این دوسالانه در سال ۹۰ برگزار شده است، بیان کرد: اگر برنامه ریزی ها برای برگزاری دوسالانه، طبق روال عادی خود پیش برود، در سال ۹۹ این دوسالانه برگزار خواهد شد.

فرجی با بیان این که برگزاری این دوسالانه در طول هشت سال گذشته به دلیل مساdل و مشکلات مالی، برگزار نشده است، یادآور شد: در سال ۹۶ تامین اعتباری برای برگزاری دوسالانه یازدهم سفال و سرامیک صورت گرفت اما مبلغ این بودجه و اعتبار به اندازه کافی نبود و با توجه به این که شش سال از برگزاری آخرین دوره این دوسالانه تا سال ۹۶ گذشته بود و افراد حاضر در انجمن نیز به لحاظ فکری و اجرایی پراکنده شده بودند و سررشته امور از دست رفته بود، ترجیح دادیم که این میزان اعتبار را صرف برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های پژوهشی و نمایشگاه های متعدد سفال و سرامیک کنیم که در در سال های ۹۶ و ۹۷ برگزار شد.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان سفالگر درباره رویداد سالانه این انجمن گفت: در طول سال های گذشته، رویداد سالانه انجمن سفال و سرامیک را در دی ماه هر سال برگزار کرده ایم که آخرین آن سال گذشته با عنوان «انبساط» برگزار شد و با نگاهی کلی به وضعیت وجوه مختلف سرامیک برگزار شد و از چهار هنرمند که در طول سال های گذشته برای هنر سرامیک ایران نقش مهمی را بازی کرده بودند، دعوت شد و آثار این نمایشگاه با کیوریتوری این چهار هنرمند در چهار گالری خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

فرجی در پایان گفت: این نمایشگاه سالانه یکی از نمایشگاه هایی است که می تواند برای سیاست گذاری دوسالانه بعدی سفال و سرامیک نقش مهمی را داشته باشد.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است