مجسمه‌ها هم قصه پرغصه کولبران را روایت می کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
پیشنهاد آخر هفته؛

مجسمه‌ها هم قصه پرغصه کولبران را روایت می کنند

کیوان بیرانوند مجموعه ای از تازه ترین مجسمه هایش را با موضوع کولبران به گالری آرت سنتر می برد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاهی از مجسمه‌های کیوان بیرانوند روز جمعه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۶ در گالری آرت سنتر به نمایش در می آید.

بیرانوند نخستین نمایشگاه های آثارش را در گالری کوچک گلستان برپا کرد و اکنون آثار تازه اش را به گالری آرت سنتر می برد.

در بیانیه این نمایشگاه و در معرفی این هنرمند و آثارش آمده است: «کیوان بیرانوند، از مردمان سخت کوش سرزمین لرستان است. از همین رو، نخستین کارهایش بازتابی مدرن از مفر‌غ های لرستان را تداعی می‌کند. مفرغ هایی متعلق به هزاره‌های دور پیش از میلاد که جهان را وادار به شگفتی و تحسین کرد. چنین است که می‌شود، بلندای زاگرس را در کارهای بیرانوند به تماشا نشست.

مجسمه‌های کولبرهای بیرانوند، گام و نقطه عطف دیگری در تحولات اندیشه و زندگی هنری اوست. آثاری که انعکاسی آگاهانه از حیات اجتماعی دشواری است که هنرمند در آن بالیده و بدان تعلق دارد. نمادی پرمعنا از اسارت انسان در زمان و مکان و نمایشی عمیق و سیزیف گونه، از اوج یاس و ناامیدی.

قصه پرغصه رنج و دردهایی که در پشت های خمیده و صلیب واره های وی، رخ نمایان کرده‌اند.

بیرانوند مشق آموخته مکتب پرویز تناولی است. پس بیهوده نیست که می‌توان اندیشه هنرمند را در پیچ و تابهای ماهرانه و متوعی که روی فلز سخت آفریده، دید و از آن لذت برد. هنر بیرانوند، بیشتر از اینکه شخصی باشد، حکایت زندگی همه انسانهاست، یادآور کوله باری که سرنوشت بر دوش تک تک ما ودیعه گذاشته و هیچ چاره‌ای جز به سرمنزل رسانیدنش نیست.»

نمایشگاه انفرادی آثار بیرانوند تا سه شنبه ۲۴ دی در گالری آرت سنتر از ساعت به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دایر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است