فیلمبرداری «کهربا» ماه آینده آغاز می‌شود/ پرداختن به سوژه ازدواج‌های اجباری | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
هاجر مهرانی در گفتگو با صبا:

فیلمبرداری «کهربا» ماه آینده آغاز می‌شود/ پرداختن به سوژه ازدواج‌های اجباری

هاجر مهرانی کارگردان انیمیشن «کهربا» درباره وضعیت این فیلم و کارهای آینده خود گفت.

هاجر مهرانی کارگردان انیمیشن «کهربا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت ساخت  این انیمیشن گفت: پس از کلید خوردن کار، عروسک‌های کار نیز ساخته شده است و  ماه آینده فیلمبرداری شروع می‌شود و بعد از آن هم کم کم به سراغ موسیقی و… می‌رویم تا جمع بندی کار انجام شود.

وی ادامه داد: تلاش خود من بر این است که تا آخر امسال «کهربا» تمام شود.

این نویسنده و کارگردان درباره بستر نمایش این انیمیشن مطرح کرد: درباره نمایش یک اثر اعتقاد من بر این است که فیلم باید با تحقیق و از دل هنرمند بیرون بیاید و اینکه پیش از ساخت تصمیم گرفته شود که برای فلان جشنواره یا رویداد خاص ساخته شود، اشتباه است. مثل هنرها، مثلا یک نقاش فکر نمی کند که من این نقاشی را برای این دیوار خانه‌ام می‌کشم و بعد شروغ به کشیدن کند که اگر این طور باشد شاید آن محصول مسیر دیگری را طی کند. به نظرم بعد از ساخت است که باید برنامه ریزی‌های پخش و اکران آن مشخص و انجام شود.

وی درباره موضوع «کهربا» با اشاره به اینکه به موضوع ازدواج‌های اجباری در جنوب کشور می‌پردازد، بیان کرد: دو سال از نوشتن این فیلمنامه می‌گذرد اما این قصه برای ما از یک تصویر شروع شد. ما می‌خواستیم حتما یک کار جنوبی بسازیم و درگیر تحقیقات بودیم و در ذهن خود تصویرسازی‌هایی را انجام می‌دادیم. خیلی نمی‌توانم بگویم اولین چیزی که باعث به وجود آمدن این قصه شد، چه چیزی بود اما یکی از اولین اتفاق‌ها حسی بود که از یک لنج خالی دریافت کردیم و بعد این قصه مسیر خودش را در ذهن ما پیش برد.

کارگردان انیمیشن «داش آکل» درباره وضعیت این انیمیشن بیان کرد: «داش آکل» پنجشنبه گذشته ۱۹دی از طرف آسیفای انیمیشن نمایشی داشت که بعد از پخش فیلم نقد کوتاهی هم درباره آن انجام شد و در حقیقت عمر فستیوالی این انیمیشن دیگر به پایان رسیده است.

مهرانی در پایان درباره کارهای بعدی خود گفت: چند طرح نوشته شده با مریم چالش داریم که بعد از تمام شدن این کار به سراغ آنها خواهیم رفت.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است