نقش دختری فانتزی را در «نیمه تاریک ماه» دارم/ مخاطب از ما راضی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
المیرا دهقانی در گفتگو با صبا:

نقش دختری فانتزی را در «نیمه تاریک ماه» دارم/ مخاطب از ما راضی است

بازیگر نمایش «نیمه تاریک ماه» درباره ایفای نقشی متفاوت و ارتباط مخاطب امروزی با موضوع این تئاتر صحبت کرد.

المیرا دهقانی بازیگر نمایش «نیمه تاریک ماه» که از ۲۰ دی ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است و اجرای آن تا نیمه بهمن ادامه دارد درباره ایفای نقش خود در این نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: من در این نمایش نقش دختری فانتزی را دارم که هیجانات صفر و صدی دوره جوانی دارد و منطق را قبول نمی‌کند و سعی دارد همه‌چیز را زیبا و ایده‌آل ببیند.

وی درباره نقش مقابل خود که آن را سام کبودوند بازی می‌کند، گفت: سام کبودوند بازیگر باسابقه‌ای است و کیفیت کار او بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به خوبی بازیگر مقابل خود را همراهی می‌کند و به راحتی می‌توانی به او اعتماد داشته باشی و تمام توانت را برای تمرکز روی نقشت قرار دهی.

دهقانی درباره بازی در صحنه تئاتر و ارتباط با موضوع نمایش بیان کرد: هر بازیگری که در صحنه تئاتر بازی می‌کند در وهله اول باید خود از نقشی که بازی می‌کند راضی باشد و سپس با تمرین‌های بیشتر کیفیت اثر را بالاتر ببرد. هر مخاطبی که به تماشای این نمایش می‌آید به توان و تمرکز روی صحنه توجه می‌کند و سنجش با تماشاگر است و تلاش بیشتر روی صحنه رضایت مخاطب را به همراه دارد.

این بازیگر با اشاره به بازخورد مخاطبان و منتقدان درباره موضوع نمایش «نیمه تاریک ماه» عنوان کرد: ما در سری اول اجرای این نمایش در آبان و آذر ماه در تالار حافظ جز پرفروش‌ترین کار در آن مدت بودیم ولی به دلیل قطعی اینترنت در آبان ماه کارگردان تصمیم گرفت که کار را نیمه تمام رها نکنیم و به فکر اجرای دوم افتادیم. در حال حاضر از روی فروش بلیت می‌توان به استقبال مخاطب رسید ولی به نظر من نمایش «نیمه تاریک ماه» حال خوبی را به مخاطبِ در سالن منتقل می‌کند و می‌تواند مدتی به چیزی فکر نکند و لبخند بزند و گاهی هم با تلنگری به فکر فرو رود.

وی در پایان درباره تفاوت بازی در تلویزیون و تئاتر و سینما توضیح داد: از نظر من مدیوم کار وقتی تغییر می‌کند همه‌چیز به ویژه تکنیک شما هم تغییر می‌کند اما بازیگر با مطالعه، مشاهده کردن و تمرین بسیار می‌تواند به آن سطح از تکنیک برسد که در هر مدیومی به خوبی ظاهر شود. باید این را در نظر داشت که کار کردن در هر سه مدیوم کار بسیار سختی است و نیاز به تمرین دارد.

نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان از ۲۰ دی ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است و علاقه مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به tik8.com مراجعه کنند.

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) روزبه حصاری، المیرا دهقانی، بهزاد عمرانی، رامونا شاه، سام کبودوند، حسین کشفی اصل، نیکی مظفری هستند.

نمایش «نیمه تاریک ماه» داستان دغدغه رابطه‌های این روزهای ماست؛ اقتباسی از فیلم ایتالیایی «غریبه های تمام عیار » حکایت چند زوج جوان است که برای شام دور هم جمع می شوند. همه آنها تا شب مهمانی، تصورشان بر این است که زندگی کامل و عاشقانه ای دارند، اما…

عکس های خبر از شیرین جهانزاده است.

نسترن معصوم‌پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است