کم کردن برنامه‌های زنده تلویزیون برای غنای محتواست/ رد کردن فشارهای سیاسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
محمدحسین رنجبران در گفتگو با صبا:

کم کردن برنامه‌های زنده تلویزیون برای غنای محتواست/ رد کردن فشارهای سیاسی

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما می‌گوید با تدوین آیین نامه جامع مدیریت برنامه‌های زنده شاهد افزایش غنای محتوایی برنامه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه اخباری مبنی بر توقف پخش زنده سه برنامه‌ گفتگومحور «عصرانه»، «جهان‌آرا» و «ثریا» که به ترتیب از شبکه های افق و یک سیما روی آنتن می‌رود در برخی از رسانه منتشر شد.

حال محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در گفتگو با صبا با اشاره به ضبطی شدن برخی برنامه های زنده سیما آن را در چارچوب اجرای آیین نامه جامع مدیریت برنامه های زنده سیما توصیف و تصریح کرد: از مدت‌ها قبل با تدوین این آیین نامه که خبرگان برنامه های تلویزیونی آن را تهیه کرده اند، قرار شد تعداد برنامه های زنده روی آنتن سیما مدیریت شود تا شاهد افزایش غنای محتوایی برنامه ها باشیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با تایید ضبطی شدن برنامه های «عصرانه» و «جهان آرا» از شبکه افق و «ثریا» از شبکه یک سیما افزود: فقط این برنامه ها نیست که از زنده به تولیدی تغییرشکل می دهند بلکه «آفتاب شرقی» شبکه یک و همچنین «پرونده ویژه» شبکه سه نیز که زنده پخش می شدند، مدتی است که به صورت تولیدی یا همان ضبطی پخش می شوند.
وی تاکید کرد: همچنین شبکه یک تصمیم گرفته است برخی از برنامه های هفتگی «فرمول یک» را نیز به صورت ضبطی پخش کند که در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد کرد.
رنجبران با بیان اینکه برنامه سازان به خوبی می دانند که ساخت برنامه ضبطی یا تولیدی سخت تر از تولید برنامه زنده است، تصریح کرد: همه این کارها به این دلیل است تا بتوانیم کیفیت برنامه ها را به حد مطلوب برسانیم و این خواست طیف وسیعی از مخاطبان و حتی منتقدان رسانه ملی است.
وی تغییر ساخت این برنامه ها را به فشارهای سیاسی بی ربط دانست و افزود: سازمان صدا وسیما نشان داده است در مسیری حرکت می‌کند که براساس منافع ملی باشد و هیچگاه منافع ملی را فدای نگاه های سلیقه ای و فشارهای سیاسی نمی کند بنابراین تغییر شکل این برنامه ها هیچ ربطی به این حرف ها ندارد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با بیان اینکه برنامه های یاد شده با همان زمان مشخص همچون گذشته در جدول پخش قرار دارند، گفت: تغییر نوع تولید این برنامه ها از زنده به ضبطی نه تنها زمان آنها را در کنداکتور محدود نمی کند بلکه درصورت بالا رفتن کیفیت و استفاده از ظرفیت های مختلف برنامه سازی شبکه های مختلف از در اختیار گذاشتن فضای بیشتر زمانی به آنها استقبال خواهند کرد.
رنجبران در پایان بر ادامه اجرای آیین نامه جامع مدیریت برنامه های زنده سیما به عنوان یک سیاستگذاری مشخص تاکید کرد و گفت: معاون محترم سیما پیرو دستور ریاست سازمان این کار را به جد پیگیری می کند و در آینده هم شاهد این روند برای برخی برنامه های دیگر در شبکه های مختلف خواهیم بود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است