هنرمندان ایران در سیته پاریس جایگاه ششم را دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
مدیر شهرک بین المللی هنرها (سیته) پاریس:

هنرمندان ایران در سیته پاریس جایگاه ششم را دارند

مدیر شهرک بین المللی هنرها (سیته) پاریس، هنرمندان ایرانی را در این شهرک، دارای جایگاه ششم در میان هنرمندان صد کشور دنیا دانست.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بندیکت آلیوت، مدیر شهرک بین المللی هنرها (سیته) پاریس در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ عمیق و ریشه دار ایرانی، میراثی بزرگ و جهانی است که شاهنامه، نمونه ای از آن است. ایران و فرانسه در عشق به فرهنگ و هنر، وجه اشتراک دارند. هنرمندان ایران جایگاه خاصی در عرصه بین المللی دارند و در شهرک بین المللی هنرها (سیته) هنرمندان ایران از بین ۱۰۰ کشور جایگاه ششم را دارند.

وی افزود: هنر ایران در دنیا، اروپا و فرانسه اهمیت دارد اما چنان که باید شناخته نشده و حضور هنرمندان ایران در سیته، فرصتی برای معرفی بیشتر هنر ایران در عرصه بین المللی است و من خوشحالم که فرصت دیدار و گفت و گو با شما که اهل فرهنگ و هنر هستید، ممکن شد و امیدواریم برنامه های معرفی هنر ایران دنبال شود.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: هنر ایران در چهار دهه اخیر بسیار گسترده و بالنده شده است و سرمایه هنری امروز ایران می تواند برای هنرمندان ایرانی و هنرمندان دیگر کشورها الهام بخش باشد، هرچند هنر ایران متناسب با قابلیت و داشته های آن معرفی نشده است.

حسینی در ادامه بیان کرد: زبان فرهنگ، زبان رسایی است که می تواند به فعالیت های مشترک کمک کند. در دوره اخیر، براساس شورایی مشورتی و متخصص، طرح های هنرمندان برای اعزام به شهرک بین المللی هنرها (سیته) پاریس بررسی می شود. هنرمندان حرفه ای که می توانند هنر امروز ایران را در عرصه بین المللی معرفی کنند و طرح و ایده دارند، با توجه به برنامه های فرهنگی کشور برای اعزام به سیته معرفی می شوند.

وی در پایان با اشاره به نقش آتلیه های ایران در سیته، برای معرفی هنر ایران یادآور شد: بی تردید حفظ و نگهداری مناسب و پویایی آتلیه های ایران در سیته فرانسه از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است