آمادگی مرکز پژوهش‌های اسلامی برای همکاری با مرکز صبا/ تولیدات مرکز پاک است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱

آمادگی مرکز پژوهش‌های اسلامی برای همکاری با مرکز صبا/ تولیدات مرکز پاک است

رییس مرکز پژوهش های اسلامی از آمادگی این مرکز برای همکاری در بخش تحقیقات با مرکز پویانمایی صبا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سیما، محمدرحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا و محمدحسین ظریفیان رییس مرکز پژوهش های اسلامی سازمان صداوسیما در شهر قم با یکدیگر دیدار و بر افزایش تعاملات و همکاری های رسانه ای تاکید کردند.

در این دیدار که مدیران هر دو مرکز نیز حضور داشتند، محمدحسین ظریفیان رییس مرکز پژوهش‌های اسلامی بیان کرد: خوشبختانه نگاه ریاست سازمان صدا و سیما به حوزه دین، نگاهی جدی، پیگیر و مطالبه‌گر است. این نگاه باعث شده تا همکاری ها و سطح تعامل مرکز پژوهش های اسلامی با بخش های دیگر سازمان به ویژه بخش تولید افزایش یابد.

وی افزود: مرکز پویانمایی صبا یکی از بخش های تولیدی مهم و تاثیرگذار رسانه ملی در حوزه تولید پویانمایی است و با توجه به اهمیت انیمیشن در دنیای رسانه ای امروز، مرکز پژوهش های اسلامی آمادگی کامل دارد تا در بخش تحقیقات پیش از تولید پویانمایی، با مرکز صبا همکاری داشته باشد.

رییس مرکز پژوهش های اسلامی در ادامه مطرح کرد: مرکز پژوهش های اسلامی قم از ظرفیت های باقوه و بالفعل بسیار بالایی برخوردار است. کتابخانه تخصصی این مرکز با داشتن ۳۵۰ هزار جلد کتاب، تخصصی ترین کتابخانه بخش دین و رسانه در کشور است. همچنین در ۲۵ سال گذشته تعداد ۱۲۵۰ شماره فصلنامه با موضوعات مختلف معطوف به دین و رسانه منتشر کرده است. لذا این ظرفیت قابل توجه به خوبی می تواند در ارتقای محتوایی و متنی پویانمایی های مرکز صبا کمک رسان باشد.

در ادامه این نشست، محمدرحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا ضمن استقبال از همکاری با مرکز پژوهش های اسلامی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته اند، هیچ تولیدی در رسانه ملی نباید بی هدف و خنثی باشد و در تمام تولیدات رسانه ای بایستی اندیشه و تفکر اسلامی مشهود باشد. لذا در مرکز صبا هم تلاش بر آن است که تولیدات پویانمایی با پشتوانه تحقیقات و ادبیات غنی و بخصوص پژوهش های اسلامی انجام گیرد.

وی افزود: مرکز صبا، مرکزی منحصر به فرد در تولید پویانمایی کشور و بلکه منطقه است. بسیاری از کشورهای منطقه آرزوی داشتن توانایی و ظرفیت های کشور در تولید پویانمایی را دارند. چرا که دانش محتوایی و فنی خط تولید انیمیشن از صفر تا صد در داخل کشور انجام می شود. چنین امتیازی را دیگر کشورهای منطقه ندارند.

به گفته رییس مرکز صبا، تولیدات مرکز صبا، تولیدات پاک است و تعدادی از شبکه های خارجی مشتری محصولات پویانمایی مرکز صبا هستند.

لیوانی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم مرکز صبا، پژوهش محوری و توجه به تحقیق پیش از تولید انیمیشن است. با توجه به اینکه مخاطبان ما در سنین خردسال، کودک و نوجوانی هستند بنابراین کار برای مرکز صبا بسیار دشوار، مهم و حساس است و برخورداری از پشتوانه ای علمی و پژوهشی در حوزه دین برای تولیدات مرکز صبا بسیار مفید می تواند باشد.

در پایان این نشست مشترک رییس و مدیران مرکز صبا از بخش های مختلف مرکز پژوهش های اسلامی قم اعم از کتابخانه، آرشیو فیلم و صدا، بخش تبدیل منابع آرشیوی به دیجیتالی، نمایشگاه کتاب و نشریات بازدید کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است