زندگی را با طعم خردل بچشید/ تبعات جنگ ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
سعید نجفیان در گفتگو با صبا:

زندگی را با طعم خردل بچشید/ تبعات جنگ ادامه دارد

کارگردان «زندگی با طعم خردل» که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره موضوع نمایشش توضیح داد.

سعید نجفیان کارگردان نمایش «زندگی با طعم خردل» که از تاریخ ۱۸ دی تا ۱۰ بهمن در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس روی صحنه است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  توضیح داد: «زندگی با طعم خردل» نمایشی در حوزه تئاتر دفاع مقدس است که بیشتر به زندگی خانواده جانبازان و همسران و فرزندان آنها می‌پردازد و به صورت مستقیم ارتباطی با جنگ ندارد و از تاثیرات گاز خردل در نسل های بعد توضیح می دهد.

وی افزود: «زندگی با طعم خردل» داستان خانواده‌ ای را بازگو می‌کند که پدر در در دوران جنگ دفاع مقدس شیمیایی شده و حالا تاثیر گاز خردل بر فرزندش خاطره که در آستانه ازدواج است، مشاهده می‌شود و آینده و ازدواج او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پدرِ خاطره مسئولیت بازگویی این راز را به عمو ابراهیم می‌سپارد اما خاطره بعد از شنیدن این راز ناپدید می‌شود و داستان ادامه پیدا می کند.

نجفیان با اشاره به اینکه نمایشنامه «زندگی با طعم خردل» منتخب سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت است، تاکید کرد: هشت سال جنگ در کشور تبعات و تاثیرات زیادی را در جامعه تا نسل های بعد باقی گذاشته است و گاز خردل و تبعات آن علاوه بر روح به جسم هم لطمه وارد می کند و باید به این موضوعات بیشتر پرداخته شود.

این کارگردان که با همین نمایش در بخش صحنه ای غیررقابتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد در پایان بیان کرد: دو سالی است که جشنواره تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند به سطح کیفی خوبی رسیده است و آثار با کیفیت بالا که در طول سال اجرا می روند انتخاب شده و در بخش های مختلف شاهد کارهای درخشانی هستیم. گرچه امسال حواشی خاصی به وجود آمد ولی باید نقاط مثبت را در نظر داشته باشیم تا جشنواره خوبی را پشت سر بگذاریم.

در این نمایش که بر اساس متن منتخب سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تولید شده است یعقوب صباحی، علی یعقوب‌زاده، بهارکریم زاده، سپیده پهلوان زاده، سالار نجفیان، ملیکا اصلافی و حلما یعقوب زاده حضور خواهند داشت.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است