معاون سیما: قطع پخش زنده «جهان آرا» و «ثریا» به دلیل استمرار خطاها بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱

معاون سیما: قطع پخش زنده «جهان آرا» و «ثریا» به دلیل استمرار خطاها بود

معاون سیما اعلام کرد که برنامه های «ثریا» و «جهان آرا» به دلیل پخش زنده، لطماتی را به همراه داشتند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنها را به صورت ضبط شده پخش کنیم.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مرتضی میرباقری در جمع خبرنگاران در پاسخ به حاشیه سازی برنامه‌های زنده «جهان آرا» و «ثریا» طی هفته‌های اخیر گفت: این‌ها برنامه‌هایی خوب و قوی در زمینه‌های انقلابی هستند و قرار نیست که چنین برنامه‌هایی وجود نداشته باشد، اما به دلیل اینکه زنده بودن آنها لطماتی را به رسانه، برنامه و افکار عمومی وارد کرده بود، سازمان با کاری حرفه‌ای و کارشناسی تصمیم گرفت «جهان‌آرا» و «ثریا» ضبطی شوند تا خطاهایشان به حداقل برسد.

معاون سیما افزود: در برخی موارد مطالبی را کارشناسان و مهمانان ناخواسته مطرح می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی شد و پس از آن خودشان عقیده داشتند که نمی‌خواستند آن را بیان کنند و در مواردی مجری تسلط کافی برای اداره صحنه را نداشت.

وی تاکید کرد: در این موارد هم افکار عمومی حساس بود و هم نهادهای بالادستی، نهادهای امنیتی و فرهنگی تذکراتی را دادند. ما نیز به دلیل اینکه این برنامه‌ها ضرورتی برای زنده روی آنتن رفتن شان نبود و هم این که خطاها استمرار داشت، تصمیم گرفتیم آن‌ها را به صورت ضبط شده پخش کنیم.

معاون سیما در پایان تصریح کرد: این تصمیمی قانونی بود که سازمان گرفته است و همه باید به قانون عمل و تمکین کنیم در نتیجه کسی نمی تواند بگوید به قانون عمل نمی‌کنم. روابط عمومی سازمان نیز اطلاع رسانی لازم را انجام داده بود و پخش این برنامه های شاخص تلویزیون که مورد علاقه ماست تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است