بهت و حیرت صنعت انیمه ژاپن در برابر تراژدی آتشین استودیوی کیوتو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵
واکنش‌ها به فاجعه ادامه دارد؛

بهت و حیرت صنعت انیمه ژاپن در برابر تراژدی آتشین استودیوی کیوتو

با بالا رفتن تعداد کشتگان فاجعه حمله مرد ژاپنی به استودیوی انیمیشن‌سازی کیوتو، واکنش‌های چهره‌های مشهور ملی نیز افزایش یافته است.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، دست اندرکاران صنعت انیمه ژاپن و گروهی از سرشناس‌ترین چهره‌های فرهنگ عامیانه این کشور در برابر حمله مرگبار روز چهارشنبه ۲۶ تیر مرد آتش‌افروز ژاپنی به استودیوی انیمیشن‌سازی کیوتو، واکنش نشان دادند.

با ادامه تحقیقات نیروهای پلیس مشخص شده است که تا کنون بیش از ۳۳ نفر در این آتش‌سوزی عمدی جان خود را از دست داده‌اند تا یکی از بدترین قتل‌عام ژاپنی‌ها بعد از جنگ‌جهانی دوم رخ داده باشد. این موضوع باعث شد تا بحث درباره این حادثه به سرعت از شبکه‌های اجتماعی فراتر رفته و به موضوعی ملی تبدیل شود. در این میان دست‌اندرکاراران حوزه صنعت انیمه ژاپن بیشترین واکنش‌ها را نشان داده‌اند.

یوتاکا یاماموتو یکی از کارگردانان پیشرو انیمیشن و از شاغلان سابق در استودیوی کیوتو در توئیتی نوشت: نمی‌دانم به چه چیزی فکر کنم. دائم از خودم می‌پرسم چرا، چرا، چرا؟

استودیو انیمیشن‌سازی کیوتو – یا همان کیوآنی در ذهن طرفدارانش در جهان – با وجود کوچک بودن نسبی خود، تاثیر مهمی در صنعت انیمه ژاپن داشته است و چندین اثر مهم را تولید کرده است. کیوآنی در ساخت چندین اثر کلاسیک معروف استودیوی معروف جیبوری نیز همکاری داشته است. این استودیو به رسیدگی خوب به کارکنانش شهره است.

ماکوتو شینکای کارگردان انیمه ژاپنی که انیمیشن «نام تو»(۲۰۱۶) ساخت او با فروشی ۳۵۸ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین انیمیشن ژاپنی لقب گرفته است نیز جز اولین افرادی بود که به این حادثه وحشتناک واکنش نشان داد و برای افراد استودیوی کیوتو آرزوی سلامتی کرد.

این فیلمساز ژاپنی که امروز ۱۹ جولای اولین نمایش جهانی آخرین اثرش یعنی  «Weathering with You» در توکیوی ژاپن برگزار شد، در سخنانی در مراسم فرش قرمز گفت: همه ما در یک قایق هستیم و اگر به ادامه کار و خلق آثار خود ادامه دهیم تسکین می‌یابیم و این کاری‌ست که باید انجام دهیم.

نوریکو هیداکا یکی از صداپیشگان برجسته انیمه‌های ژاپنی نیز نوشت: من واقعا نمی‌دانم درباره اخبار مربوط به استودیوی کیوتو چیزی بگویم. امی اوگاتا همکار او هم گفت: ما هرگز قادر نخواهیم بود این حادثه را فراموش کنیم.

روز چهارشنبه صبح ۱۷ جولای مردی ژاپنی که نام او شینجی آاوبا اعلام شده است در حرکتی وحشیانه با ۴۰ لیتر گازوئیل، ساختمان استودیو انیمیشن‌سازی کیوتو را به آتش کشید. این آتش به سرعت سه طبقه ساختمان را دربرگرفت به مرگ و مجروحیت ده‌ها نفر منجر شد. فرد آتش‌افروز نیز در حالی که از ناحیه صورت، دست‌ها و قفسه سینه نیز آسیب دیده بود، توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.

شاهدان عینی خبر داده‌اند که او در هنگام حمله فریاد می‌زده است که: آنها ایده‌های مرا دزدیده‌اند.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است