«جایی برای فرشته‌ها نیست» برای همه علاقمندان سینماست/ سانس آخر بهتر از اول | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
سام کلانتری در گفتگو با صبا:

«جایی برای فرشته‌ها نیست» برای همه علاقمندان سینماست/ سانس آخر بهتر از اول

کارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» که در بین نامزدهای سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد درباره ویژگی این فیلم توضیح داد.

سام کلانتری کارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم و حضور در بین چهار مستند نامزد در این بخش گفت: این فیلم در جشنواره «سینماحقیقت» نیز چهار جایزه دریافت کرده است و فکر می‌کنم یکی از ویژگی هایی که این مستند دارد ارتباطی است که با مخاطب عام علاوه بر علاقه‌مندان به سینمای مستند برقرار می‌کند و می‌تواند نظر آن دسته از تماشاگران که سینما را تنها با فیلم‌های بلند داستانی می‌شناسند هم جلب کند.

این کارگردان درباره اینکه امسال سانس‌های چهارم و آخر شب برای فیلم‌های مستند و کوتاه درنظر گرفته شده بود و نشست رسانه ای هم برای آنها در جشنواره ملی فیلم فجر وجود نداشت، توضیح داد: قطعا اتفاقی که سال قبل می افتاد و سانس‌ اول برای اکران فیلم های مستند بود خیلی جالب نبود و سانس چهارم در مقایسه با آن بهتر است و خوشبختانه در زمان اکران «جایی برای فرشته‌ها نیست» ما با سالن‌های خالی از مخاطب مواجه نشدیم.

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ما یک «سینما» داریم و سینمای مستند، داستانی و کوتاه جدا از یکدیگر نیستند. فکر می‌کنم فیلمی که بتواند مخاطب را در سالن سینما نگه دارد و برای او لذت‌بخش باشد فرقی ندارد داستانی باشد یا مستند.

به گفته وی، الان شاهد هستیم فیلم‌های مستند در فستیوال‌های جهانی تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرند.

کلانتری در پایان درباره جشنواره ملی فیلم فجر امسال و مستند‌های حاضر در آنه عنوان کرد:  امسال خیلی موفق به تماشای فیلم‌های داستانی نشدم اما مستندهایی که در جشنواره حضور داشتند همه آثار شاخص سال گذشته بودند که در «سینماحقیقت» هم اکران شده بودند و قاطعانه می‌توانم بگویم سه یا چهار مستند در جشنواره حضور داشتند که تقریبا از ۷۰ درصد فیلم های داستانی قوی‌تر و بهتر بودند. فیلم‌های داستانی ای بودند که با هزینه‌های بالا تولید شده‌اند اما در نهایت مخاطب ناراضی از سالن سینما بیرون آمده است و فکر می‌کنم در حال حاضر سینمای مستند ایران از سینمای داستانی ما جلوتر است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است