امکان حضور همه گروه‌ها در جشنواره فراهم است/ اهمیت کیفیت آثار در مطالب موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۲
مسئول کمیته روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با صبا:

امکان حضور همه گروه‌ها در جشنواره فراهم است/ اهمیت کیفیت آثار در مطالب موسیقی

مجید فروغی ‌مسئول کمیته روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درباره وضعیت فنی سالن‌ها برای برگزاری اجراها و نحوه عملکرد بخش «موسیقی و رسانه» توضیح داد.

 

مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره وضعیت فنی سالن‌هایی که برای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر آماده شده‌اند، توضیح داد: بخش‌های مختلفی از جشنواره در ۶ سالن برگزار خواهند شد که با این سالن‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده و امکانات فنی و سایر امکانات نیز مورد بررسی قرار گرفته است که در زمان جشنواره در هر سالن یک نماینده به عنوان مدیر سالن حضور دارد.

وی افزود: گروه‌ها برای ساند چک قبل از اجرا با هماهنگی مدیر سالن‌ها حضور پیدا می‌کنند و متناسب با امکانات موجود به لحاظ فنی برای اجرا آماده می‌شوند. همچنین سالن‌ها مشکلات خاصی ندارند مگر آن که امکانات فنی بعضی سالن‌ها در حد مطلوب و کاملا مناسب اجرای موسیقی نباشد ولی همچنان در حد قابل قبولی هستند.

فروغی درباره استقبال مخاطبان از بخش های کلاسیک به نسبت کنسرت‌های پاپ بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر پر از تنوع است و به گونه‌های مختلف موسیقی توجه می‌کند و این یک واقعیت است که اجراهای پاپ از نظر عموم مردم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. فضایی برای حضور تعداد زیادی از گروه‌های موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک و… فراهم شده است که در جشنواره حضور پیدا کنند اما چون این یک جشنواره است عموم مردم به موسیقی پاپ بیشتر توجه می‌کنند. هر چند که در بخش‌های موسیقی نواحی، سنتی و… نیز استقبال‌های زیادی صورت گرفته است اما کار اصلی که جشنواره انجام می‌دهد آن است که زمینه‌ای را برای حضور گروه‌های موسیقی مختلف فراهم می‌کند تا آن‌ها نیز در جشنواره حضور داشته باشند.

‌مسئول کمیته روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درباره بخش «موسیقی و رسانه» و تعداد آثار ارسالی توضیح داد: برای بخش «موسیقی و رسانه» بیش از صد اثر به دبیرخانه رسید. این بخش جایزه‌ای است که تازه شکل گرفته و شامل وجوه مختلفی است از جمله اینکه فضایی را فراهم کند که به روزنامه‌نگاری موسیقی و روزنامه‌نگاران این حوزه توجه جدی‌تر صورت بگیرد و وجه دیگر آن آماری است که مشخص می شود در این حوزه از لحاظ کمی و کیفی چه تعداد خبرنگار، رسانه و مطلب در حوزه موسیقی منتشر می‌شود و چه مقدار از آن به لحاظ کیفی و با رعایت اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری قابل قبول است.

وی افزود:  اگر در سه یا چهار دهه اخیر نگاه کنیم کمتر کسی را می توان پیدا کرد که روزنامه‌نگار تخصصی و حرفه‌ای موسیقی باشد و این بخش می تواند، روزنامه نگاری تخصصی موسیقی را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

فروغی در پایان درباره استقبال افراد از بخش «موسیقی و رسانه» و داوران آن گفت: فکر می‌کنم استقبال از این بخش برای شروع خوب بوده است و داورهای خوبی نیز برای این بخش انتخاب شده‌اند که هم در حوزه موسیقی و هم در حوزه رسانه صاحب جایگاه، تجربه و تخصص هستند. این جایزه بیشتر از نظر روزنامه‌نگاری حرفه‌ای در حوزه موسیقی برنامه ریزی شده است و کمیت آثار یک خبرنگار و روزنامه نگار را ملاک قرار نداده است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است