مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تا پایان شهریور ۹۸ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۰

مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تا پایان شهریور ۹۸

مستندسازان تا پایان شهریورماه فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار خود را روی وب‌سایت جشنواره «سینماحقیقت» قرار دهند.

به گزارش صبا، فراخوان شرکت در سیزدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و دهمین جایزه شهید آوینی به زودی اعلام شده و مستندسازان تا پایان شهریورماه فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار خود را روی وب‌سایت جشنواره قرار دهند.

شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام کرد: بخش‌های رسمی این دوره‌ جشنواره به ویژه بخش «مسابقه ملی» تفاوتی با دوره گذشته ندارد و فیلمسازان با جدیدترین آثار مستند خود که تولید سال ۱۳۹۷ به بعد است، می‌توانند در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بیش از ۷۰ دقیقه) در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شرکت کنند.

صفاجو تاکید کرد: فراخوان شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» که شامل مقررات عمومی، بخش‌های تفکیک‌شده‌ جشنواره، جوایز، گاه‌شمار، فرم شرکت و چگونگی ثبت‌نام روی وب‌سایت جشنواره می‌شود، بزودی اعلام خواهد شد و تهیه‌کنندگان و مستندسازان تا پایان شهریورماه ۹۸ فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در سایت www.irandocfest.ir اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: دهمین دوره‌ جایزه شهید آوینی که بخش ویژه‌ این جشنواره بوده و مختص نمایش فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است نیز در همین مقطع زمانی برگزار خواهد شد.

وی درباره بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «سینماحقیقت» نیز یادآور شد: فراخوان این بخش، از آوریل ۲۰۱۹ منتشر شده و تاکنون بیش از ۳۳۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان در دفتر جشنواره ثبت‌شده است. ضمن این که مهلت شرکت در بخش بین‌الملل «سینماحقیقت» تا ۱۰ روز دیگر (اول آگوست) به پایان می‌رسد.

صفاجو در پایان گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی و بازار فیلم مستند با حضور مهمانان معتبر خارجی هم مثل دوره‌های گذشته، در دستور کار جشنواره «سینماحقیقت» قرار دارد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید و توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی از اصول و اهداف برپایی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» است.

سیزدهمین دوره‌ این رویداد بین‌المللی سینمای مستند ایران، آذرماه ۱۳۹۸ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است