دومین جشنواره تئاتر کیش افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳

دومین جشنواره تئاتر کیش افتتاح شد

مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، دومین جشنواره تئاتر کیش با حضور خسرو نشان مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود رهبری، محمودرضا رحیمی، علی‌اصغر دشتی، حمید پورآذری، الهام کردا و برخی از مسئولان و هنرمندان دیگر، روز شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در کافه ۹۶ واقع در جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای مراسم عبدالرضا شیبانی قائم مقام دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی به حاضران و ابراز خوشحالی از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش از خسرو نشان دعوت کرد تا صحبت کند.

نشان پس از بیان علاقه خود به هنر تئاتر گفت: تئاتر هنر بسیار مهمی است زیرا که در فضای روشنفکری جریان دارد و بهترین جا برای درک و دریافت هنر روشنفکری نیز تئاتر است. علاوه بر این تئاتر جایی برای اندیشه است. من خیلی خوشحالم که در میان تئاتری‌ها بودم و هستم زیرا که آنان به فرهنگ خدمت می‌کنند. هنرمندان تئاتر در طول تاریخ بسیار شریف و هم مظلوم بودند و من این حرف‌ها را تنها در بین تئاتری‌ها نمی‌گویند و واقعا عرض می‌کنم که تئاتری‌ها فضایی گرم ایجاد می‌کنند و امیدوارم همیشه شاهد چنین فضاهای گرمی باشیم.

در ادامه محمودرضا رحیمی پشت میکروفن رفت و با اشاره به زحمت‌های خسرو نشان در دوره مدیریت او در اداره کل هنرهای نمایشی گفت: من در این چند روز شاهد چند سورپرایز بودم. اول اینکه به عنوان داور دوره پیش به دوره جدید جشنواره تئاتر کیش هم دعوت شدم و سورپرایز بعدی این بود که علی اصغر دشتی، حمید پورآذری و الهام کردا به عنوان داور به این جشنواره آمدند و من خودم از شنیدن نام این دوستان می‌ترسم و می‌دانم چه زحمتی کشیده شده تا این هنرمندان عالی به جشنواره بیایند چون همیشه کار دارند و آثار متفاوتی در حوزه تئاتر محیطی دارند.

وی افزود: سال گذشته این جشنواره به شکل خوبی برگزار شد و امیدوارم امسال هم اینگونه باشد. من حرفی را از حمید پورآذری قرض می‌گیرم که گفت تئاترهای ساحلی و کافه‌ای نباید صرفا در این فضاها اجرا شوند و هر تئاتری که در کافه یا ساحل اجرا بشود نمایش کافه‌ای یا ساحلی نیست.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان تاکید کرد: برگزاری این جشنواره کار مشکلی است و دوستان هم زحمت فراوانی کشیده‌اند و امیدوارم این جشنواره درست و منطقی و خردمند به کارش ادامه بدهد. چیزهایی که در اینجا دیدم واقعا خردمندانه بوده است.

عباس نجاری، دبیر دومین جشنواره تئاتر کیش ضمن خوش‌آمد به شرکت‌کنندگان و حاضران گفت: این جشنواره به شکل مستقل و با حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود. امروز دومین دوره جشنواره تئاتر کیش آغاز می‌شود ولی اگر کمک و یاری مدیران و مسئولان فرهنگی کیش چون دکتر پورعلی، دکتر نشان و دیگر دوستان نبود این جشنواره برگزار نمی‌شد. من به خودم افتخار می‌کنم که تئاتری هستم و مدیرانی اینچنین همراه داریم و از آنان تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: خیلی از دوستان تئاتری فکر می کنند که جشنواره تئاتر کیش معطوف به تهرانی‌ها شده است اما به هیچ عنوان اینگونه نیست و امسال شاهد حضور گروه های مختلفی از شهرهای مختلف هستیم.

نجاری تصریح کرد: کار گروه های کیش و شاگردانم در بازبینی رد شد. تلاش کردیم تا عدالت رعایت شود و صرفا تصمیم هیات بازبین مهم بود.

وی افزود: ما در این جشنواره یک جایزه ویژه داریم که فکر می‌کنم در هیچ یک از جشنواره های تئاتری دیگر نباشد. تمام کارگردانان حاضر در جشنواره می‌توانند یک کار برتر را از نظر خودشان به ما معرفی کنند و ما هم پس از بررسی به کاری که بیشترین رای را آورده است جایزه خواهیم داد. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و باعث شور و شعف خوبی بین هنرمندان شد.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش به دبیری عباس نجاری و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آبان ۹۸ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است