اجرای آثار قدیمی ایرانی در اجرای «چکاوک»/ ۲ خواننده کنسرت را همراهی می‌کنند

رضا شایسته سرپرست و رهبر ارکستر «چکاوک» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: ارکستر «چکاوک» دوشنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت و در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می رود.

وی با اشاره به اینکه خوانندگی این کنسرت به عهده مجید حسین خانی و سروش مظفری است، بیان کرد: در این کنسرت آثار قدیمی ایرانی و کمتر شنیده شده برای مخاطبان اجرا می شود و چون همزمان با بیستمین سال تاسیس ارکستر «چکاوک» است قطعاتی برای اولین بار توسط اعضای گروه اجرا می شود.

این رهبر ارکستر خاطرنشان کرد: همچنین ارکستر «چکاوک» آثاری از استادان بزرگ موسیقی ایرانی از جمله ملک، خرم، شاپوری، شیبانی و توکل را در این کنسرت اجرا می کند.

این هنرمند درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، تاکید کرد: در این کنسرت از سازهای ویولنسل، کنترباس، تار، قانون، پیانو، تنبک، فلوت، کلارینت، ویولن آلتو، ویولن و…استفاده می شود.

وی در پایان درباره اعضا و نوازندگان گفت: در این کنسرت دانیال جورابچی کنسرت مایستر، آرمین قضاتی، موژان میرزایی، مرضیه مزینانی، حسین پارسافر، مصطفی حیات غیبی، هدیه حجازی، نوشین معتمدی، روزبه بهاری، مجید خردجو، امیر حسین شجاعی، مرصاد صفوی، داریوش حجازی، حمید یاسری، امیر حسین تایی، کوشا صرافی، علی آقاجانی، ویدا ملاحسنی، ابراهیم قاعدی، امیرعلی اخلاقی، سیامک صانعی، آزاده امیری، مینو قاسم پور، محمد غریبی، علی خبار، نیلوفر ابراهیمی، علی شمس آبادی، علیرضا دریایی و امیرحسین تایی از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با حضور گروه هایی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، بین الملل، پاپ، بانوان، کودک و نوجوان ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در حال برگزاری است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/