«سنجرخان» نیاز به بازنویسی ندارد/ نگاه پدرانه در تلویزیون کم شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵
محمدحسین لطیفی در گفتگو با صبا:

«سنجرخان» نیاز به بازنویسی ندارد/ نگاه پدرانه در تلویزیون کم شده است

محمدحسین لطیفی درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در تلویزیون و افت کیفیت آثار سیما سخن گفت.

محمدحسین لطیفی کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و مجری در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت های خود در تلویزیون عنوان کرد: برای دو کار صحبت کرده‌ام اما هنوز قطعی نیست که کدام یک را اول شروع کنم. پروژه «سنجرخان» قهرمان ملی کُرد یکی از آن‌ها است و پروژه دیگر برای شبکه دو است که فعلا در مرحله فیلمنامه هستیم.

وی درباره پروژه «سنجرخان» توضیح داد: فیلمنامه این پروژه توسط زنده یاد ضیالدین دری نوشته شده است و نیازی به بازنویسی ندارد اما بازنگری کارگردانی نیاز دارد.

کارگردان «نردبام آسمان» در پاسخ به این پرسش که پروژه «سنجرخان» چه زمانی به تولید می‌رسد، گفت: باید زمان تصویربرداری را به گونه ای هماهنگ کنیم که پایان آن فصل برف و سرما باشد.

لطیفی در ادامه درباره کیفیت آثار تلویزیونی بیان کرد: نیاز به گفتن من نیست همه می‌دانیم که آثار تلویزیونی با افت کیفیت همراه است و کافی است ما یکسال تمام تولیدات تلویزیون را رصد و نگاه کنیم آنگاه متوجه می‌شویم که کیفیت آثار افت کرده است.

وی افزود: بخش اعظمی از افت کیفی آثار به فیلمنامه باز می‌گردد و بخشی دیگر کوچ کردن تعدادی از کارگردانانی که کار تلویزیون و سریال سازی را خوب می شناسند به رسانه خانگی. البته عده ای نیز به طور کامل کوچ کرده اند و به تلویزیون نمی‌آیند.

کارگردان «صاحبدلان» تاکید کرد: این موضوع نیز به این بیت شعر که می‌گوید «درس محبت ار بود زمزمه محبتی/ جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را» باز می‌گردد. مگر یک فیلمساز جز یک فضای آرام که به تلویزیون بیاید و برای مردم خود کار کند، چه می‌خواهد. پس بنابراین یا فضای آرام به لحاظ اقتصادی وجود ندارد یا نوع نگاه مدیریتی وجود ندارد یا به لحاظ بازیگرانی که به تلویزیون نمی‌آیند.

لطیفی در ادامه اظهار کرد: چرا بازیگران از تلویزیون کوچ کرده اند؟ همه آن بازیگران اکثرا از تلویزیون بوده‌اند. از هر ۱۰۰ بازیگر چهره حداقل ۸۵ نفر از تلویزیون شروع کرده اند. چه اتفاقی رخ می‌دهد که این حالت به آن‌ها دست می‌دهد. در این اتفاق یک بخش مقصر خودشان هستد و یک بخش تلویزیون. من معتقدم نگاه پدرانه در تلویزیون کم شده است.

وی در پایان گفت:  زمانی مدیران گروه و شبکه‌ها ساعت ۳ صبح سر میز تدوین و عین یک پدر در کنار کار بوده‌اند،  اما بعد از مدتی این نگاه بالا به پایین به دوستانی که کار می‌کنند، کمی سخت بوده و باعث افت کیفیت کارها شده است. در این زمان کسانی می‌آیند که برای کار در تلویزیون سر و دست می‌شکنند اما آیا واقعا حق آن‌ها است که در تلویزیون فعالیت کنند؟ در این میان اگر متن هم ضعیف باشد مشکلات دو چندان می‌شود. سریال سازی دنیای خودش را دارد و ساختن آن کار ساده ای نیست.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است