جان مردم مهم است/ شورای صنفی نمایش ضرر فیلم‌های روی پرده را مدنظر قرار دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
ناهید دل آگاه در گفتگو با صبا:

جان مردم مهم است/ شورای صنفی نمایش ضرر فیلم‌های روی پرده را مدنظر قرار دهد

تهیه‌کننده «چهل و هفت» معتقدست با توجه به تعطیلی سینماها، شورای صنفی باید مدت اکران فیلم‌های این دوره اکران را طولانی‌تر کنند‌.

ناهید دل آگاه تهیه‌کننده «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی که اکران خود را از ۳۰ بهمن آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره زمان نامناسب اکران این فیلم گفت: «چهل هفت» را با سختی‌های بسیار اکران کردیم و درنهایت هم اسفند که بدترین ماه سال برای اکران فیلم و به نوعی اکران‌سوزی است به ما رسید. توقع داشتیم در این ماه فیلم‌هایی که زمان دیگری را برای اکران نداشتند، نمایش داده شوند و فیلمی مانند «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» در عید اکران شود که حتی این اتفاق هم نیفتاد.

وی افزود: فیلم‌های هنری از بسیاری موارد مانند اسپانسر محروم هستند و در شرایطی که هزینه تبلیغات بسیار بالاست ما نتوانستیم در زمان جشنواره ملی فیلم فجر تبلیغ کنیم. جدا از همه این موارد در ماه اسفند نیز مردم درگیر فعالیت‌هایی برای فرارسیدن عید هستند و در این بین با شیوع ویروس کرونا فیلم‌هایی که پس از کلی دوندگی و هزینه اکران شدند، نابود می‌شوند‌.

دل آگاه ادامه داد: تعطیلی سینماها منجر به بدهی و ضرر ما می‌شود و شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید فکری برای این شرایط بکنند برای مثال فیلم‌های نوروزی را دیرتر اکران کنند یا خسارتی حداقل بابت تبلیغاتی که شده است بپردازند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران تاکنون پیام و راهکاری مبنی بر جبران این ضرر به شما داده‌اند، بیان کرد: نه نتها به من بلکه سازندگان چند فیلم دیگر هم که همزمان با «چهل و هفت» اکران شده‌اند پیامی نکرده‌اند. شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید ترتیبی دهند تا از این فیلم‌ها که به این وضع دچاره شده‌اند حمایت شود.

بیشتر بخوانید

فقط این را کم داریم که آتشفشان دماوند فوران کند!

گلایه تهیه‌کننده «نرگس مست» از وضعیت اکران/ این شرایط بد را جبران کنند

سینماها تا پایان هفته تعطیل شد/ تعین سرنوشت اکران نوروزی و فیلم های روی پرده

این تهیه‌کننده در پایان با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم اعتراضی به تعطیلی سینما داشته باشیم، گفت: ما نمی‌توانیم اعتراض کنیم زیرا جان مردم مهم است‌. به عقیده من تنها راه حل برای شرایط موجود این است که فیلم‌ها را مدت زمان بیشتری اکران کنند.

فیلم «چهل و هفت» روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است.

در این فیلم، لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، رابعه مدنی، مهرنوش ستاری، بهنام مومنی، فرشته آلوسی، بهزاد داوری، احسان شاملو و محمدرضا غفاری با هنرمندی حمیدرضا آذرنگ ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر به ایفای نقش می پردازند.

دلارام صادقی
انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000