امضای تفاهمنامه میان جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم روتردام

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تفاهمنامه فرهنگی میان هاشم میرزاخانی دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر و جردن هالندر دبیر جشنواره فیلم معماری هلند امضا شد.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد جشنواره فیلم شهر در دوره‌های بعدی، بخشی را به سینمای هلند اختصاص دهد. همچنین جشنواره فیلم معماری روتردام نیز بخشی را به سینمای ایران در دوره های آتی خود اختصاص خواهد داد.

این تفاهمنامه همکاری مشترک بین دو جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم روتردام در راستای ارتباط بین تهیه‌کنندگان ایرانی و هلندی در حوزه شهر و شهروندی منعقد شد.

هاشم میرزاخانی بعد از امضای این تفاهمنامه گفت: شهر برای اینکه زنده و پویا بماند نیاز به فرهنگسازی دارد. جشنواره فیلم شهر حوزه‌های مختلفی نظیر نحوه زندگی، نظافت، ترافیک و به خصوص معماری را دربرمی‌گیرد. ما جزو 10 کشور تولیدکننده برتر فیلم در دنیا هستیم و استعداد فیلمسازی ایرانی‌ها در دنیا بسیار گسترده است، جشنواره‌ها برای ما فرصتی برای تبادل فرهنگی با مدیران فستیوال‌های دیگر است.

جردن هالندر نیز با ابراز خشنودی از انعقاد این تفاهمنامه گفت: فیلم‌های شهری جشنواره فیلم روتردام، مانند فیلم‌های بلاک باستری آمریکایی نیست که بتوانید آنها را هر جایی پیدا کنید، بلکه فیلم‌هایی هستند که با موضوع جشنواره شهر و روابط افراد شهر مرتبط است. دلیلی که دعوت جشنواره فیلم شهر را با اشتیاق قبول کردم این است که به تبادل فرهنگی بسیار علاقمند هستم، ایران پتانسیل بسیار خوبی در حوزه فیلم در دنیا دارد و فیلم‌های ایرانی‌ها در دنیا به خوبی دیده می‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیرماه سال جاری به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و نمایش فیلم‌ها برای عموم آزاد است.