از نمایش‌هایی که اجرایشان لغو شد حمایت می‌کنیم/ تعویق در جشنواره تئاتر تجربی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۶
مدیر مرکز تئاتر مولوی در گفتگو با صبا:

از نمایش‌هایی که اجرایشان لغو شد حمایت می‌کنیم/ تعویق در جشنواره تئاتر تجربی

مدیر مرکز تئاتر مولوی از تغییر برنامه‌های این مرکز و کمک به گروه‌های نمایشی و تعویق جشنواره تئاتر تجربی می‌گوید.

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره تغییر برنامه‌های این مرکز در پی لغو اجراها برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا به خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: مرکز تئاتر مولوی اسفندماه سه نمایش «پنهان‌خانه پنج‌در» به کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه، «و همیشه پاییز» به کارگردانی مهیار جوادی‌ها و «ابر شلوارپوش» به کارگردانی علیرضا اخوان را روی صحنه داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای هر سه اثر از سوی مرکز هنرهای نمایشی لغو شد.

وی افزود: تعطیلی نمایش‌ها تا ۱۶ اسفند برقرار است اما بخش اداری این مرکز به صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا اگر مراجعه‌کننده ای آمد همکاران پاسخگو باشند.

حریری با اشاره به ادامه فعالیت‌های نمایش‌های روی صحنه بیان کرد: ما درصدد این هستیم تا گروه‌های نمایشی که اجرای آن‌ها متوقف شده است ضرر زیادی نبینند و به محض ابلاغیه برای فعالیت مجدد، این سه نمایش اجراهای خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص این روزها تاکید کرد: ما به تعامل و همکاری گروه‌های نمایشی با سالن‌ها بیش از قبل احتیاج داریم. شرایط اجتناب‌ناپذیری برای همه ما بوجود آمده است که باید با همدلی از آن عبور کنیم.

این مدیر هنری با بیان اینکه قرار بود بیستمین دوره جشنواره تئاتر تجربی را در اسفند ماه میزبانی کنند، گفت: مرکز تئاتر مولوی از ۱۰ تا ۱۷ اسفند میزبان جشنواره تئاتر تجربی بود اما به دلیل این مشکلی که در کشور رخ داد این جشنواره به بهار موکول شد و گروه‌هایی که قرار بود در این جشنواره حضور داشته باشند باید منتظر باشند تا از طرف دبیر این جشنواره زمان رسمی آن اعلام شود.

بیشتر بخوانید

اولویت سلامت مردم است/ دولت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری را یاری کند

وی در پایان درباره وضعیت مالی گروه‌های نمایشی که اجرای آنها دچار بحران شده است، عنوان کرد: مرکز تئاتر مولوی تا جایی که بتواند به لحاظ مالی به گروه‌های نمایشی که روی صحنه بودند کمک می‌کند تا خسران کم‌تری داشته باشند و اگر بتوانیم تعداد اجراهای بیشتری دراختیارشان قرار می دهیم تا این توقف برای آن‌ها جبران شود، اما طبیعتا این گروه‌ها به کمک اداره کل هنرهای نمایشی بیشتر از قبل احتیاج دارند و در جلساتی که با شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم قول دادند تا اعتبارات مورد نیاز را جذب کنند و نگاه حمایتی بیشتری به این گروه‌های نمایشی داشته باشند.

نسترن معصوم‌پور
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است