قصه زنانی که زندگی را در دل جنگ آفریدند/ تشکیل کمپین «مادران سلحب» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸

قصه زنانی که زندگی را در دل جنگ آفریدند/ تشکیل کمپین «مادران سلحب»

مستند «مادران سلحب» قصه زنانی است که در سخت‌ترین شرایط خانه نشینی را انتخاب نکردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی خانه مستند، سلحب روستایی کوچک در شمال سوریه و جایی است که تا خط مقدم جنگ تنها ۸ دقیقه فاصله دارد. مستند «مادران سلحب» قصه زنانی است که در سخت‌ترین شرایط خانه نشینی را انتخاب نکردند.

در طول جنگ سوریه و نبرد با داعش تصاویر بسیاری از مقاومت مردان و زنان سوری به ثبت رسید و این مستند نیز در دل جنگ زندگی را به تصویر می‌کشد.

مستند «مادران سلحب» درباره گروهی از زنان سوری اغلب مادر شهید یا همسر شهید است که در شهر سلحب در شمال سوریه تصمیم‌ می گیرند به جای سوگواری از دست رفتن عزیزانشان و خانه نشینی با تشکیل یک کمپین از سربازان سوری در حال مبارزه با نیروهای تکفیری‌ و داعش حمایت کنند و نیازهای غذایی فرزندان خود را در پشت جبهه‌های درگیری تامین کنند. این مادران و زنان در هر منطقه‌ای با تشکیل آشپزخانه‌های مردمی اقدام به پخت غذا و ارسال آن برای نیروهای سوری در جبهه‌های درگیری می‌کنند.

فیلمبرداری مستند «مادران سلحب» بیش از یک ماه در شرایط بسیار سخت در شهر سحلب سوریه و در نزدیکی خط مقدم جبهه به طول انجامید و بیش از یک سال نیز صرف تدوین این مستند شد. در واقع تمام مراحل ساخت این فیلم در هنگام تدوین شکل گرفت و بر اساس تصاویر ضبط شده ابتدا یک قصه طراحی و سپس ساخت مستند به پایان رسید.

مستند داستانی «مادران سلحب» در ۲۶ دقیقه به کارگردانی مشترک احمد زائری و اسماعیل ترک‌زاد و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند تهیه شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است