آثار ۷۰ هنرمند در سومین نمایشگاه «هنر برای هدیه» عرضه شد/ فروش آنلاین ۱۵۰ اثر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

آثار ۷۰ هنرمند در سومین نمایشگاه «هنر برای هدیه» عرضه شد/ فروش آنلاین ۱۵۰ اثر

مدیر بخش شیکاآرت گالری آرتیبیشن از برگزاری سومین نمایشگاه «هنر برای هدیه» با فروش آنلاین 150 اثر از 70 هنرمند خبر داد.

منصوره بشیری مدیر بخش شیکاآرت گالری آرتیبیشن در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برگزاری سومین دوره نمایشگاه «هنر برای هدیه» توضیح داد: نمایشگاه «هنر برای هدیه» سومین سال است که برگزار می شود و سعی کردیم در قالب برگزاری این نمایشگاه پویشی را در زمینه ترویج اهدای آثار هنری به عنوان هدیه راه اندازی و ترویج کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه از سال ۹۶ که راه اندازی شد، بخشی از آن به صورت فیزیکی در گالری و بخشی هم به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی فعال بود و امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای محافظت از سلامتی مخاطبانمان، تمرکزمان را روی فروش آنلاین آثار گذاشته ایم و بازدید از نمایشگاه در گالری نیز با هماهنگی قبلی و با رعایت مسایل بهداشتی انجام می گیرد.

بشیری تعداد هنرمندانی که در سومین دوره این نمایشگاه مشارکت کرده اند، ۷۰ نفر ذکر کرد و یادآور شد: در این دوره تاکنون ۱۵۰ اثر از ۷۰ هنرمند را به نمایش و فروش گذاشته ایم و زمان برگزاری این نمایشگاه نیز از ۱۵ اسفندماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه دارد بنابراین امکان اضافه شده هنرمندان بیشتر به این نمایشگاه وجود دارد.

مدیر بخش شیکاآرت گالری آرتیبیشن درباره انتخاب آثار برای این نمایشگاه بیان کرد: سعی کرده ایم آثاری را انتخاب کنیم که هم کیفیت خوب هنری دارند و هم از قیمت مناسبی برخوردارند بنابراین سقف قیمت آثار این نمایشگاه را ۳ میلیون تومان در نظر گرفته ایم که هم مناسب خرید مخاطبان برای هدیه دادن باشد و هم آثاری را با قیمت مناسب برای مجموعه داران جوان فراهم کنیم.

وی همچنین درباره هنرمندانی که در این دوره حضور دارند، بیان کرد: در نمایشگاه های ما با عنوان «هنر برای هدیه» هم هنرمندان شناخته شده و تثبیت شده از جمله بهرام دبیری، بهزاد شیشه گران، فرح ابوالقاسم و … حضور داشته اند و هم هنرمندان جوانی که هنوز تثبیت شده نیستند اما هنرمندان بسیار مستعدی هستند که سعی می کنیم برای آثارشان بازار مناسبی ایجاد کنیم. در این دوره نیز آثاری از کریم نصر، جواد حمیدی، بهزاد شیشه‌گران، کامبیز درم‌بخش، علی ندایی، فرح ابوالقاسم، رضا هدایت، نیلوفر قادری‌نژاد، ترانه صادقیان‌بروجنی، آرمان یعقوب‌پور و … ارایه شده است.

بشیری درباره آثار فروخته شده این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۱۰ اسفندماه اظهار کرد: تاکنون که تقریبا ۵ روز از شروع نمایشگاه گذشته است، ۱۰ اثر را فروخته ایم و چند اثر هم خریدارانی داشته  است اما هنوز به فروش صددرصدی نرسیده است و در زمره آمار فروش آنها را اعلام نمی کنیم.

وی درباره چگونگی شرکت هنرمندان در این نمایشگاه گفت: ما هنرمند خارج از مجموعه نداریم و باید هر هنرمند ابتدا در سایت آرتیبیشن ثبت نام کند و بعد از آن که آثارش از سوی کارشناسان گالری مورد پذیرش قرار گرفت، آثارش را در نمایشگاه های مختلف عرضه می کنیم.

مدیر بخش شیکاآرت گالری آرتیبیشن در پایان درباره این بخش از گالری که مدیریت آن را برعهده دارد هم توضیح داد: در بخش شیکاآرت به معرفی و عرضه آثار هنرمندان جوان و مستعد که هنوز بازار تثبیت شده ای ندارند، می پردازیم و آثار هنرمندان شناخته شده در بخش اصلی به نمایش و فروش گذاشته می شود.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است