این چند روز را تعطیل کنید تا مجبور به اعلام عزای عمومی نشده اید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
درخواست یک فیلمساز از رییس جمهور:

این چند روز را تعطیل کنید تا مجبور به اعلام عزای عمومی نشده اید

مرتضی آتش زمزم که به تازگی برای ساخت مستند درباره کرونا در یکی از بیمارستان های اصفهان بوده از رییس جمهوری خواست تا چند روز باقیمانده تا عید را تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری صبا، یک فیلمساز با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رییس دولت با تشریح وضع بحرانی ایجاد شده در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، از او خواست تا چند روز باقیمانده تا عید را تعطیل اعلام کند تا جریان سرایت بیماری اندکی کاهش یابد.

مرتضی آتش زمزم نویسنده و کارگردان که به تازگی در جریان ساخت یک مستند درباره ویروس کرونا در یکی از بیمارستان های اصفهان شاهد شرایط بیماران و کادر درمانی بوده است، با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور از او خواسته تا چند روز باقیمانده تا عید را تعطیل اعلام کند تا مبادا مجبور شود به دلیل شیوع ویروس و با توجه به دوره نهفتگی آن، ایام عید را عزای عمومی اعلام کند.

متن این نامه به قرار زیر است:

«به نام خدا
جناب دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام همانگونه که مستحضرید، هفته آینده در حالت نرمال و نبود کرونا عملا روز سه شنبه بخاطر مراسم چهارشنبه آخر سال کشور تعطیل می بود و همه در کنار خانواده ها به استقبال عید می رفتند. شنبه و یکشنبه و دوشنبه می ماند، سه روزی که در این شرایط می‌تواند به جای استقبال از عید به استقبال از عزا در کشور تبدیل شود.

متاسفانه در داروخانه های سراسر کشور ماسک، مواد ضدعفونی کننده و‌ دستکش یافت نمی‌شود، بخشی از کادر درمانی کشور خود مبتلا و یا بدون تعارف نیرویشان در این تلاش شبانه روزی تحلیل رفته است و ظرفیت بیمارستان‌های کشور بویژه بخش های مراقبتهای ویژه تکمیل شده است.

البته به نظر، مردم عزیزمان به اهمیت موضوع پی برده و تردد های غیر ضروری شان کم کم، کاهش یافته است و به جز اندکی کم معرفتِ بی خیال که باید با آنان برخورد شود و بخشی از مردمی که به خاطر مشکلات مالی مجبور به تردد هستند و باید تدبیری برای کمک به این قشر آسیب پذیر ‌و مظلوم اندیشیده شود، می توان گفت بزرگ‌ترین گروه در حال تردد در کشور اکنون کارکنان دولت و بخش خصوصی هستند که موظف به حضور در سر کار خود شده اند. کسانی که جان خود و خانواده هایشان در خطر است و ترددهایشان باعث گسترش تساعدی مبتلایان می شود.

امروز کار از قرنطینه چهار یا پنج شهر گذشته است. استان هوبی چین با بیش از شصت میلیون شهروند تقریبا معادل کشور ما جمعیت دارد و تنها با تعطیلی کامل و اجباری سختگیرانه بیش از دوماه از این بلا رها شده است. شما بهتر از هر کسی می توانید هفته آینده ترمز این بیماری خوشه ای را بکشید.

یقیناً از دیدگاه حضرتعالی و همکارانتان در ستاد مقابله با کرونا به دور نخواهد بود که هزینه های جبران ناپذیر جانی و مالی که سیل عظیم بیماران به کشور عزیزمان وارد می‌کنند، بیش از تعطیلی این چند روز ارزش دارد.

جناب آقای ریس جمهور خواهشمند است با دستور تعطیلات رسمی این ایام و اعلام منع تردد در سراسر کشور، جان بسیاری از هموطنان خود را نجات دهید، وگرنه خدای ناکرده، زبانم لال شاید مجبور شوید در ایام عید چند روزی عزای عمومی اعلام فرمایید.

حتماً مردم هم بیشتر متوجه این خطر شده و هم قدردان حمایت شما خواهند بود. لطفاً تا دیر نشده دستور بفرمایید.

با احترام
مرتضی آتش زمزم»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است