سینمایی‌های شبکه یک در نوروز ۹۹؛ از «شبی که ماه کامل شد» تا «تختی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷

سینمایی‌های شبکه یک در نوروز ۹۹؛ از «شبی که ماه کامل شد» تا «تختی»

شبکه یک سیما برای نوروز امسال 18 فیلم سینمایی ایرانی و جهانی را روی آنتن خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، شبکه یک سیما برای نوروز امسال ۱۸ فیلم سینمایی از برترین آثار سینمایی ایران و جهان را برای بینندگان روی آنتن خواهد برد.

این فیلم ها در ژانرهای مختلف درام، کمدی، هیجانی و بیوگرافی است که از روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز در باکس ۹:۳۰ صبح نمایش داده می‌شود.

پادشاه یاغی

فیلم «پادشاه یاغی» محصول ۲۰۱۸ انگلیس و آمریکا به کارگردانی دیوید مکنزی است که موضوعی تاریخی دارد.

پادشاه یاغی برمبنای واقعیت تاریخی تولید شده است که براساس آن دیوید دی بروس، شاه اسکاتلند که با زیرکی و شجاعت مقابل ارتش بزرگ و مجهز انگلستان ایستاد و استقلال اسکاتلند را به آن برگرداند.

پادشاه یاغی سه شنبه ۲۷ اسفند پخش می‌شود.

آگهی ترحیم

داستان فیلم «آگهی ترحیم» درباره تاجری بازنشسته به نام هریت است که شرلی مک لین نقش وی را بازی کرده است. او متوجه می شود که مدت کمی از عمرش باقی مانده است، بنابراین روزنامه نگار جوانی را استخدام می کند تا برایش آگهی ترحیم بنویسد. در آگهی مقداری از زندگی نامه نیز درج می شود. هریت می خواهد چیزهای دلخواهش نوشته شود اما آن شرمن می کوشد به واقعیت های زندگی او پی ببرد.

این فیلم با نام اصلی (The Last Word)ساخته مارک پلینگتون محصول سال ۲۰۱۷ آمریکا است که چهارشنبه ۲۸ اسفند پخش می شود.

لب آب

فیلم ایرانی نلب آب» به کارگردانی سید اشرف طباطبایی کاری از صدا و سیمای مرکز فارس و محصول سال ۹۸ است.

فرهنگ و آیین و سنن خانواده‌های شیرازی محور اصلی داستان این فیلم است.

گوهر خیراندیش، حسن زارعی، محمود پاک نیت و مهدی فقیه در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چهارشنبه است و یک روز قبل از تحویل سال نو، دیگ سمنو مش اکبر و آش گوهر خانم براست و قرار است جشن عروسی نیز برپا شود، آقا داماد بهروز نوه مش اکبر و عروس خانم یاسمن نوه گوهر خانم است. در بحبوحه عقد و عروسی و چهارشنبه سوری و تحویل سال نو؛ اصلان و شمسی تصمیم گرفته اند به گنجی که زیر منزل مش اکبر است دست یابند و همزمان فرزاد پسر خاله ناف بریده یاسمن هم که خارج از کشور است، سر می رسد، همه برنامه ها بهم می ریزد و ..

بینندگان می توانند فیلم «لب آب» را پنج شنبه ۲۹ اسفند تماشا کنند.

سرو زیر آب

فیلم «سرو زیر آب» محصول سال ۱۳۹۶ فیلمی حماسی در ژانر دفاع مقدس به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر است.

این فیلم روز جمعه اول فروردین از شبکه یک پخش می شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی و مسعود رایگان.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می‌دهد. 

استن و اولی

جان اس بیرد فیلم «استن و اولی» را کارگردانی کرده است. این فیلم در ژانر خانوادگی و کمدی و محصول ۲۰۱۸ انگلیس است که شنبه دوم فروردین ساعت ۹:۳۰ پخش می شود.

استیو کوگان، جان سی ریلی، نینا آریاندا و شرلی هندرسون از بازیگران این فیلم هستند.

«استن و اولی» داستان واقعی یکی از بزرگترین کمدین‌های دو نفره هالیوود یعنی لورل و هاردی را بازگو میکند.

این فیلم داستان گرم و صمیمانه سفر این دو هنرمند به انگلستان و ایرلند را روایت میکند؛ سفری که به تور خداحافظی پیروزمندانه آنها تبدیل شد.

آسمان هشتم

فیلم سینمایی «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی سوم فروردین از شبکه یک پخش می شود.

این فیلم درام محصول سال ۱۳۸۹ است که محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی آوا، قربان مسیم اف و مهدی فقیه در آن بازی کرده اند.

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: یک خانواده باکویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند، اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشکی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.

مانیکارنیکا

فیلم اکشن «مانیکارنیکا» محصول ۲۰۱۹ هندوستان است که کانگانا رانوت آنرا کارگردانی کرده است.

در این فیلم آتول کولکارانی، جیشو سنگویتا، وایبها تاتودی و محمد زیشان ایوب از بازیگران این فیلم مهیج تاریخی هستند.

در قصه این فیلم آمده است: رانی لاکشمی بای ملکه استان جانسی در سال ۱۸۵۷ میلادی، رهبری قیام ملی هندوستان علیه حاکمیت استبدادی بریتانیا را برعهده می گیرد و… . فیلم سینمایی مانیکارنیکا دوشنبه ۴ فروردین روی آنتن می رود.

زندانی ها

شبکه یک سیما برای روز پنجم فروردین فیلم کمدی «زندانی ها» را در نظر گرفته است.

مسعود ده نمکی این کمدی را در سال ۱۳۹۷ کارگردانی کرده است که هدایت هاشمی برزو ارجمند، هومن برق نورد، بهنام تشکر، رسول نجفیان، امیر نوری، بهنوش بختیاری و بهاره رهنما در آن هنرنمایی کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم طنز آمده است: طاها دانشجوی الهیات برای نوشتن پایان نامه خود دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می کند غافل آز آنکه آنها دنبال نقشه ای دیگر هستند.

دانشمند و مرد دیوانه

«دانشمند و مرد دیوانه» به کارگردانی فرهاد صفی نیا فیلمی در ژانر درام تاریخی است که مل گیبسون، جیمز موری، شان پن، ناتالی دورمر و الیزا مرت در آن ایفای نقش کرده اند.

این فیلم محصول ۲۰۱۹ انگلیس است که قصه آن در اواسط قرن نوزدهم میلادی رخ می رهد.

در آن دوران پروفسور جیمز موری روند تألیف فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد را آغاز کرد. از سوی دیگر، یکی از بیماران بستری شده در تیمارستان برودمور به نام «دکتر ویلیام مینور…

مخاطبان می توانند این فیلم را چهارشنبه ششم فروردین ساعت ۹:۳۰ صبح تماشا کنند.

کاتیوشا

فیلم ایرانی «کاتیوشا» محصول سال ۱۳۹۶ ایران و به کارگردانی علی عطشانی است که قالبی طنز دارد.

در این فیلم هادی حجازی فر، احمد مهرانفر، لیلا اوتادی، میترا حجار، بیژن بنفشه خواه و ارژنگ امیر فضلی بازی کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم کمدی آمده است: خلیل کاتیوشا برای مراقبت از عرشیا که به سمت مواد مخدر نرود، موظف می‌شود ولی در این راه مشکلاتی پیش می‌آید که … . فیلم سینمایی کاتیوشا پنج شنبه هفتم فروردین روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

هریت
سینمایی «هریت» به کارگردانی کیسی لمونز جمعه ۸ فروردین پخش می شود.

«هریت» محصول ۲۰۱۹ آمریکا است که قالبی سیاسی و خانوادگی دارد که از بازیگران آن می توان به سینتیا اریوو، لزلی اودوم جونیور، جو آلوین، کلارک پیترس و ونسا بل کالووی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: طی دهه۱۸۴۰ میلادی، زنی سیاهپوست به نام هریت تابمن که در ایالت مریلند آمریکا زندگی می‌کند، از چنگ برده‌داران می‌گریزد و با اقدامات جسورانه و هوشمندانه خود، به یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ این کشور تبدیل می‌شود. هریت در طول دوران زندگی خود، صدها برده سیاهپوست را نجات می‌دهد.

شبی که ماه کامل شد

فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار محصول ۱۳۹۷ ایران است.

قصه این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

شنبه ۹ فروردین فیلم شبی که ماه کامل شد از شبکه یک روی آنتن می رود.

تختی

فیلم «تختی» در سبک زندگی نامه و ورزشی است که بهرام توکلی آنرا کارگردانی کرده است.

تختی محصول ۱۳۹۷ ایران است که بازیگرانی از جمله ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، معصومه قاسم پور، شیرین یزدان بخش و محسن تختی به هنرنمایی پرداختند.

این فیلم فراز و نشیب های زندگی جهان پهلوان تختی را از کسب مدال نقره در مسابقات کشتی ۱۹۵۱ هلسینکی تا زمان مرگ او روایت می کند.

فیلم سینمایی «تختی» یکشنبه ۱۰ فروردین ساعت ۹:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.

رفقای خوب

فیلم طنز «رفقای خوب» را مجید قاری زاده ئر سال ۱۳۹۴ کارگردانی کرده است و بازیگرانی از جمله جمشید مشایخی، محمد کاسبی، داریوش اسدزادهّ عنایت بخشی، و نعیمه نظام دوست در آن ایفای نقش کرده اند.

این فیلم داستان زندگی یک بازیگر پیشکسوت به نام حسین عطاری را روایت می‌کند که سال هاست جلوی دوربین نرفته ‌است و حالا که بناست مراسم تجلیلی برایش برگزار شود، هم هیچ‌کس از محل زندگیش خبر ندارد. اینجاست که رفقای قدیمی این بازیگر که آنها نیز مدتهاست به دنبالش هستند درصدد برمی‌آیند تا با کمک نوه اش، او را پیدا کنند.

«رفقای خوب» را دوشنبه ۱۱ فروردین در قاب شبکه یک سیما تماشا کنید.

شعری برای قاسم

فیلم ایرانی «شعری برای قاسم» به کارگردانی حسین عامری است که در خلاصه داستان آن آمده است: قاسم با مادر و خواهر کوچکش و مادربزرگش زندگی میکند. پدر او بیماری سختی دارد و برای تامین هزینه درمان او، آنها زیر بار قرض سنگینی میروند. پدر قاسم میمیرد و حالا باید برای پرداخت قرض ها، قاسم و مادرش تلاش کنند. قاسم برای حل مشکل مالیشان در شرایطی قرار می گیرد که به درک جدیدی از زندگی ورابطه اش با مادرش می انجامد.

ستاره سلطانی، سروش جعفری، رقیه یانسری، بهار یساقی، محمد کاوه، غلامحسین سلطانی، علی عامری، سید جلال حسینی، محسن علی آبادی بازیگران «شعری برای قاسم» هستند که سه شنبه ۱۲ فروردین پخش می شود.

توگو

«توگو» فیلمی آمریکایی به کارگردانی اریکسون کور سیزدهم فروردین از شبکه یک پخش خواهد شد.

این فیلم ژانری حماسی و تاریخی دارد که در سال ۲۰۱۹ تولید شده است.

بازیگران آن عبارتند از ویلم دفو، جولیان نیکلسون، کریستوفر هیردال، مایکل گستن، مایکل مک‌الاتون و توربیورن هار.

داستان این فیلم درباره دوشخصیت کلیدی در ماموریت حمل سرم به سمت شهر نوم آلاسکا درسال ۱۹۲۵ است. توگو یک سگ و ستاره فیلم است. توگو رهبر سگ های سورتمه ای است که قرار است سرم را انتقال دهند. این سگ باهوش ترین سگ در آن زمان بوده که با فداکاری که انجام میدهد از همه گیر شدن دیفتری جلوگیری میکند.

باجناق ها

فیلم «باجناق ها» به تهیه کنندگی کامران پاک منش و کارگردانی عماد خطی، محصول شبکه استانی دنا است که بازیگران همچون، محمد یگانه، علیرضا دیلمی، اکبر دانیالی، مسعود نیک پی، فردین یزدانی و سیمین غلامی در آن بازی کرده اند.

موضوع فیلم مربوط به چند همریش یا باجناق است که قصد دارند برای دختر آخر خانواده شوهری مناسب پیدا کنند و در این میان هرکدام بتواند برای آخرین دختر خانواده که راهنمای گردشگران به مناطق دیدنی استان را به  عهده دارد، شوهر مناسب پیدا کند از ارث بیشتری برخوردار خواهد شد…

این فیلم کمدی پنج شنبه ۱۴ فروردین پخش می شود.

اسرار رسمی

فیلم «اسرار رسمی» با نام اصلی  Official Secrets محصول ۲۰۱۹ انگلیس و آمریکاست که گوین هود آنرا کارگردانی کرده است.

این درام فیلم دیدنی داستان کاترین گان را روایت می کند.

ماجرای یک افشاگر بریتانیایی که اطلاعاتی راجع به یک عملیات جاسوسی غیرقانونی آژانس امنیت ملی آمریکا که برای حمله به عراق بود را به مطبوعات داد.

کیرا نایتلی، مت اسمیت، رالف فاینز و متیو گود از بازیگران این سینمایی هستند.

«اسرار رسمی» جمعه ۱۵ فروردین ساعت ۹:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است