به چه دلیل مرا تهدید به شکایت کرده‌اید/ تعویق دوباره اکران «ایده اصلی»! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۶
سعید خانی خطاب به محمدحسین قاسمی:

به چه دلیل مرا تهدید به شکایت کرده‌اید/ تعویق دوباره اکران «ایده اصلی»!

پخش کننده «ایده اصلی» در راستای تاخیر اکران فیلمش و بیانیه تهیه کننده «شبی که ماه کامل شد» خطاب به او، به انتشار یادداشتی پرداخت.

به گزارش صبا، روز گذشته ۳۰ تیرماه و با اعلام شورای صنفی نمایش مبنی بر ادامه اکران ۱۰ هفته ای فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» در سرگروه بنا بر ماده ۱۵ فصل ۴ آیین نامه اکران به دلیل ارزشی بودن این فیلم سینمایی، سعید خانی پخش کننده فیلم سینمایی «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی نسبت به این موضوع و تاخیر افتادن اکران فیلمش واکنش نشان داد که محمدحسین قاسمی نیز طی بیانیه ای خطاب به سعید خانی از ادامه اکران فیلمش در سرگروه استقلال انصراف داد.

پس از انتشار این بیانیه، سعید خانی پخش کننده فیلم سینمایی «ایده اصلی» و مدیرعامل دفتر پخش خانه فیلم، به انتشار یادداشتی در این راستا و خطاب به تهیه کننده «شبی که ماه کامل شد» پرداخت.

متن این یادداشت به این شرح است:

«جناب آقای محمدحسین قاسمی
با سلام و احترام

اول) به نظرم شبی که ماه کامل شد آن قدر فیلم خوبی هست و خوشبختانه آن قدر از آن استقبال شده که بتواند با استفاده از تمهیدهای قانونی و بدون نیاز به تهدید و تخریب به اکرانش ادامه دهد.

دوم) بنده را تهدید به شکایت کرده اید. نمی دانم موضوع شکایت احتمالی تان چه خواهد بود ولی امیدوارم بدون هیجان زدگی، گفتگوی بنده را که در آن هیچ اشاره ای به نام فیلم و شخص شما نشده، یک بار دیگر بخوانید. گفتگوی بنده «حربه تبلیغاتی» نبود ولی این سخن شما که اگر مصاحبه پخش کننده «ایده اصلی» حربه تبلیغاتی باشد، «بار حقوقی خواهد داشت» از هر نظر عجیب است!

سوم) تعویق حداقل یک هفته ای اکران «ایده اصلی» از دوم به نهم مرداد ماه، از سوی پخش کننده فیلم شما به بنده اطلاع داده شد و من نیز پس از جلب موافقت تهیه کننده فیلم، برنامه ها و مواد تبلیغاتی مثل روزشمار را برای شروع اکران در نهم مرداد ماه تنظیم و آماده کردم. آن چه امروز باعث واکنش ما شد، طرح احتمال تعویق دوباره شروع اکران «ایده اصلی» در جلسه دیروز (سی ام تیر ماه) شورای صنفی اکران در حضور بنده و تهیه کننده فیلم بود؛ تعویقی که می تواند کل برنامه های تبلیغاتی ما را آشفته کند.

چهارم)  فیلم متری «شیش و نیم» طبق آیین نامه بعد از هفت هفته از سرگروه برداشته شد. طبق آیین نامه سه هفته در زیرگروه نمایش داده شد و الان بعد از پایان ده هفته طبق قانون به اکران تک سانسش ادامه می دهد.

پنجم) مقابله اهالی سینما با یکدیگر و هر رفتار و گفتاری که به ایجاد سوءتفاهم در سینما دامن بزند، در هر زمان محکوم و ناخوشایند است و در شرایط فعلی سینما، ناخوشایندتر. امید که تعصب ستودنی ما فعالان تولید و پخش روی ساخته هایمان، مانع از انجام گفتگو برای حل مشکلات و هموار کردن مسیر اکران فیلم هایمان نشود. موفق باشید.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000