دیزنی نیز کیفیت ویدیوهای خود را کاهش داد/ آزادسازی پهنای باند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
در اروپا؛

دیزنی نیز کیفیت ویدیوهای خود را کاهش داد/ آزادسازی پهنای باند

تنها 2 روز مانده به راه‌اندازی سرویس آنلاین دیزنی‌پلاس در چند کشور اروپایی، این کمپانی از کاهش کیفیت ویدیوهای خود به منظور آزادسازی ترافیک اینترنت در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، بعد از نتفلیکس، یوتیوب و برخی دیگر از تامین‌کنندگان محتوای آنلاین جهان، کمپانی دیزنی نیز از پایین آوردن موقتی کیفیت ویدیوهای سرویس آنلاین خود موسوم به «دیزنی‌پلاس» در اروپا به منظور خلوت کردن پهنای باند مصرف اینترنت در این قاره، خبر داد. این موضوع به درخواست کمیسیون ویژه اتحادیه اروپا و به منظور بالا بردن ظرفیت اینترنت در دوره همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ شده است.

سرویس محتوای آنلاین دیزنی‌پلاس قرار است روز سه‌شنبه، ۲۴ مارچ در کشورهای انگلستان، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش و سوییس عرضه شود. پیش از این قرار بود این سرویس در همین تاریخ در فرانسه نیز آغاز به کار کند، اما با درخواست دولت فرانسه، عرضه دیزنی‌پلاس در این کشور برای ۲ هفته به تعویق افتاد.

بنابر این خبر و با توجه به درخواست اتحادیه اروپا از نامین‌کنندگان بزرگ محتوای آنلاین جهان برای کاهش بیت ریت ویدیوهای خود، مشترکان اروپایی دیزنی‌پلاس تا مدتی نامعلوم ویدیوهای این سرویس را با کیفیتی کمتر از HD دریافت خواهند کرد تا از فشار اضافی به شبکه‌های اینترنت در دوران حساس همه‌گیری بیماری کرونا جلوگیری شود.

پیش از دیزنی، کمپانی‌های بزرگ دیگری چون نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل از کاهش پهنای باند خود در اروپا خبر داده بودند. در بیانیه دیزنی در این باره آمده است: بنا بر تعهد همیشگی دیزنی برای رفتار مسئولانه، ما به درخواست تیری برتون، کمیسیونر بازارهای بین‌المللی اتحادیه اروپا برای روان‌سازی ترافیک اینترنت، همراه خواهیم شد. با توجه به تقاضای زیاد مشترکان برای دریافت دیزنی‌پلاس، ما فعالانه با سنجش داده‌ها، حداقل ۲۵ درصد از پهنای باند خود را در تمامی بازارهای عرضه دیزنی‌پلاس در ۲۴ مارچ کاهش خواهیم داد. ما در روزهای آینده به دقت و از نزدیک به پایش تراکم اینترنت خواهیم پرداخت و با سرویس‌دهندگان برای هرگونه کاهش بیت‌ریت مورد نیاز احتمالی دیگر همکاری خواهیم کرد.

دیزنی افزود: ما مشتاق راه‌اندازی دیزنی‌پلاس هستیم و امیدواریم این سرویس، فرجه‌ای را برای خانواده‌ها در این دوران چالش‌برانگیز فراهم کند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است