۳ سال است از انتشار داستان زندگی دانشمندان ایرانی مسلمان خبری نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷
مرضیه بابازاده به صبا گفت:

۳ سال است از انتشار داستان زندگی دانشمندان ایرانی مسلمان خبری نیست

مرضیه بابازاده مجموعه ای 5 جلدی را درباره زندگی دانشمندان مسلمان ایرانی برای مخاطب کودک و نوجوان آماده انتشار دارد.

مرضیه بابازاده مترجم و مولف در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش بیان کرد: یک مجموعه ۵ جلدی با موضوع دانشمندان مسلمان ایرانی را برای نشر جمکران حدود سه سال پیش تالیف و ارایه کرده ام که کارهای مقدماتی آن انجام شده است اما هنوز از انتشار آن خبری نیست و از زمان انتشار آن اطلاعی ندارم.

وی درباره موضوع این کتاب ها توضیح داد: موضوع این ۵ جلد درباره ۵ دانشمند مسلمان ایرانی شامل ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ بهایی، ملاصدرا و امیرکبیر است که برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته ام و در کنار متن داستان، کار تصویرگری هم انجام می شود.

بابازاده افزود: این کتاب ها در قالب داستان و روایت، کودکان و نوجوانان را با زندگی این دانشمندان آشنا می کند که داستان زندگی آنها از دوران کودکی تا جوانی و بزرگسالی را شامل می شود. اتفاقاتی که در زندگی هر یک رخ می دهد و نقاط اوج زندگی هر کدام از آنها را پر رنگ تر کردیم که برای کودک و نوجوان جذابیت داشته باشد و مسیر رشد آنها را همراه با مصائب و دشواری ها و …  از دوران کودکی تا بزرگسالی شاهد باشد.

این مترجم در ادامه یادآور شد: هدف این است که مخاطب کودک و نوجوان با فضای زندگی این دانشمندان در دوران کودکی آشنا شود و شکل داستانی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: برخلاف مستندهایی که درباره زندگینامه این دانشمندان وجود دارد در این مجموعه ۵ جلدی تلاش کرده ایم که از قالب داستانی همراه با تصویرگری برای ایجاد جذابیت استفاده کنیم.

بابازاده در پایان درباره احتمال تالیف داستان زندگی دیگر دانشمندان ایرانی مسلمان هم بیان کرد: این پروژه بلندمدت برنامه ریزی شده و قرار بود که در ادامه دانشمندان دیگری هم اضافه شود ولی در حال حاضر این مجموعه ۵ جلدی انجام شده است تا با توجه به بازخورد مخاطبان درباره ادامه این پروژه هم به نتیجه نهایی برسیم.

از این مولف و مترجم پیش از این کتاب «افسانه های کوهی» از سوی نشر آروند و برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شده که شامل ۱۵ افسانه مربوط به منطقه کرمان است.

«کیتی و خانواده اش» و «کتابچه فوتبالی من» از دیگر آثار این مترجم برای مخاطب کودک و نوجوان است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000