موزه مشاهیر تا سه ماه دیگر راه می‌افتد/ تصاویری از ساکنان موزه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۲
سیدمجتبی موسوی در گفتگو با صبا:

موزه مشاهیر تا سه ماه دیگر راه می‌افتد/ تصاویری از ساکنان موزه

سیدمجتبی موسوی با اشاره به از سر گیری روند مرمت و ساخت و ساز عمارت اتحادیه به عنوان «موزه مشاهیر» از افتتاح این موزه و انتقال مجسمه های مشاهیر به آن تا سه ماه آینده خبر داد.

سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره سرنوشت موزه مشاهیر و مرمت عمارت «اتحادیه» برای این منظور توضیح داد: ساخت و ساز فضاهای جدید و مرمت بخش هایی از ساختمان عمارت «اتحادیه» کمی به طول انجامید و مدتی هم دچار وقفه شده بود و اکنون دوباره مرمت و ساخت و سازها در حال انجام و به سرعت در حال پیشرفت است که امیدواریم تا سه ماه آینده به اتمام برسد و بعد بتوانیم مجسمه های مشاهیر را طبق برنامه ریزی به این موزه منتقل کنیم.

موسوی درباره تعداد کلی مجسمه های مشاهیر بیان کرد: طبق طرح اولیه، تعداد کل مجسمه ها برای موزه مشاهیر بالغ بر ۶۰۰ مجسمه می شد اما برای شروع کار قرار بود که حدود ۱۲۰ مجسمه از شخصیت های مختلف آماده شود که این تعداد مجسمه به همراه دکورهای نصب آن آماده شده است و همزمان با افتتاح و شروع به کار موزه مشاهیر، تعدادی از این مجسمه ها را رونمایی می کنیم و به مرور زمان در قالب برنامه های مختلفی، مجسمه های دیگر نیز به موزه اضافه و رونمایی می شوند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری زیباسازی درباره شخصیت های مشاهیر بیان کرد: شخصیت ها در چند دسته تقسیم بندی شده است که شامل مشاهیر مربوط به دفاع مقدس، ورزش، فرهنگ، هنر، دانش، کودک و نوجوان، شخصیت های انقلاب و مشاهیر بین المللی است.

وی درباره چگونگی سفارش و ساخت این آثار اظهار کرد: با توجه به این که هنرمندان کمی در زمینه ساخت مجسمه های مومی یا پلیمری از قبل مشغول فعالیت بوده اند بنابراین با چهار گروه مجسمه ساز شروع به همکاری کردیم و در ادامه کار موفق شدیم با جذب مجسمه سازان دیگری که در زمینه آثار فیگوراتیو تخصص داشتند، تعداد گروه های مجسمه سازی را به حدود ۱۵ گروه برسانیم که در هر گروه یک مجسمه ساز شاخص حضور داشت.

موسوی در پایان درباره متریال استفاده شده در این مجسمه ها هم گفت: همه مجسمه سازان با یک تکنیک و با متریال و مواد مشخصی که در اختیارشان قرار می گرفت، کار کرده اند.

حمید کنگرانی از جمله مجسمه سازانی است که در پروژه ساخت مجسمه های موزه مشاهیر همکاری داشته است و بالغ بر ۲۰ مجسمه از مشاهیر مختلف را ساخته است که در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این آثار بیان کرد: مجسمه هایی که برای موزه مشاهیر ساخته ام شامل مجسمه های از جمشید مشایخی، رضا کیانیان، محمدعلی کشاورز، ناصر حجازی، داوود رشیدی و … می شود که این مجسمه ها را با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا کار کرده ام.

عکس کنار خبر تصویری از مجسمه هایی است که حمید کنگرانی برای موزه مشاهیر ساخته است و در ادامه نیز تصاویر دیگری از مجسمه های مشاهیر ساخته حمید کنگرانی را مشاهده می کنید:

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است