رایان گاسلینگ دوباره به فضا می‌رود/ ماموریت: نجات کره زمین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

رایان گاسلینگ دوباره به فضا می‌رود/ ماموریت: نجات کره زمین

پروژه تولید فیلم علمی‌تخیلی «پروژه سلام بر مریم مقدس» با محوریت ماموریت یک فضانورد برای نجات کره‌زمین با بازی رایان گاسلینگ کلید خورده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، رایان گاسلینگ ستاره کانادایی هالیوود بعد از بازی در درام فضایی«نخستین انسان»، بار دیگر به خارج از جو زمین می‌رود.

بنا بر اخبار منتشر شده، گاسلینگ قرار است در فیلم «پروژه سلام بر مریم مقدس -Project Hail Mary» بر اساس رمانی به قلم اندی ویر بازی کند. او به همراه کان کائو، تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد. گفته می‌شود کمپانی متروگلدوین‌مایر هم‌اکنون در حال مذاکره برای خرید و پخش این پروژه است.

«پروژه سلام بر مریم مقدس» درباره فضانوردی تنها در سفینه‌ای فضایی است که ماموریت دارد کره زمین را نجات دهد. کتاب این اثر قرار است در بهار سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.

اندی ویر نویسنده این رمان، نخستین اثر علمی تخیلی خود با نام «مریخی» را در سال ۲۰۱۱ روانه بازار کرد. قصه آن کتاب درباره فضانوردی آمریکایی بود که بر اثر یک اشتباه در سیاره مریخ جا گذاشته می‌شود. اقتباس سینمایی این کرمان در سال ۲۰۱۵ با کارگردانی ریدلی اسکات و نقش‌آفرینی مت دیمون اکران شد و با فروش جهانی ۶۳۰ میلیون دلاری و نامزدی ۷ جایزه اسکار، موفقیتی عظیم به دست آورد.

رمان بعدی ویر «آرتمیس» بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و داستان آن درباره زنی جوان به نام جز است که در شهری کوچک به نام آرتمیس – تنها زیستگاه قابل سکونت در ماه – بدون هدف و انگیزه روزگار می‌گذراند. او با بدهی‌های زیاد و درآمدی که کفاف مخارجش را نمی‎دهد با فرصتی مواجه می‌شود که می‌تواند زندگیش را عوض کند.

رایان گاسلینگ ۳۹ ساله پیش از این برای بازی در«نیمه نیلوفر»(۲۰۰۶) و «لالالند»(۲۰۱۶) نامزد جایزه اسکار شده است. آخرین فیلم او یعنی «نخستین انسان» نیز اثر فضایی بود که داستان زندگی نیل آرمسترانگ و ماجرای پا نهادن او روی کره ماه را به تصویر می‌کشد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است