اکران ویژه «خواب آب» برای جمعی از نمایندگان مجلس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶

اکران ویژه «خواب آب» برای جمعی از نمایندگان مجلس

اکران ویژه فیلم سینمایی «خواب آب» به کارگردانی فرهاد مهران‌فر برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این آیین، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله علی ساری، جبار کوچکی نژاد، محمدرضا تابش، فریده اولاد قباد، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، امیرعبدالرضا سپنجی مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست و هنرمندانی چون حسین محجوب، اکبر عالمی، مهدی مسعودشاهی و… به تماشای «خواب آب» نشستند.

در آغاز این اکران، فرهاد مهران‌فر کارگردان فیلم «خواب آب» در سخنانی با اشاره به روند تولید این فیلم گفت: فیلم «خواب آب» بیانگر یک دغدغه ملی درباره بحران آب است و فرهنگسازی در این حوزه عزم جدی مسئولان را در حفظ محیط زیست و طبیعت ایران می‌طلبد.

وی در ادامه خواستار حمایت نهادهای مسئول از نمایش این فیلم و نظایر آن در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی کشور شد.

پس از نمایش این فیلم، محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تشکر از کارگردان فیلم «خواب آب» گفت: این فیلم که درباره پدیده کم آبی و بحران خشکسالیِ‌ سال‌های اخیر کشور است می‌تواند زمینه‌ساز حمایت از تولید فیلم‌های فاخر فرهنگی در حمایت از محیط زیست و طبیعت باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همدلانه مسئولان و همراهی صادقانه هنرمندان و نهادهای ذیربط، سینمای ایران شاهد ساخت، اکران و پخش گسترده آثاری از این دست باشد.

نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این فیلم فرهاد مهران‌فر است. فیلم «خواب آب» در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است و حسین محجوب، پیام فضلی، مریم نحوی، افشین جعفری‎خواه، مهرنوش مقیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«خواب آب» در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برلین آلمان برنده یکی از پنج جایزه فیلم بلند داستانی شد. این فیلم در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است