«عابدان کهنز» به جشنواره اینترداک راه یافت/ اکران در ۵۰ شهر روسیه و جهان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۸

«عابدان کهنز» به جشنواره اینترداک راه یافت/ اکران در ۵۰ شهر روسیه و جهان

مستند سینمایی «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار با راه‌یابی به جشنواره مستند «اینترداک» در 50 شهر روسیه و جهان اکران می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از «عمار فیلم»، مستند سینمایی «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار قرار است در نیمه اردیبهشت با حضور در نخستین جشنواره بین المللی فیلم های مستند روسیه «اینترداک» در ۵۰ شهر روسیه و جهان اکران شود.

این جشنواره از ۳۰ آوریل تا ۲ می (۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن، فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد.

مستند «عابدان کهنز» به تهیه کنندگی امیر مهریزدان و کارگردانی مجید رستگار پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود.

همچنین اکران سراسری این فیلم در قالب اکران های مردمی – اقتصادی جشنواره عمار، بیش از ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است.

مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.

در تولید مستند «عابدان کُهَنز» از تکنیک دیجیتال پینت برای روایت وقایع استفاده شده و طراحی و ترکیب صدای مستند را «مهدی جمشیدیان» و ساخت موسیقی آن را «علی نصیرنژاد» بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است