«پدرپسری» سریالی نوروزی که به رمضان رسید/ تصویربرداری ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
معرفی سریال‌های ماه رمضان-4

«پدرپسری» سریالی نوروزی که به رمضان رسید/ تصویربرداری ادامه دارد

مجموعه «پدرپسری» با نام قبلی «آخرین نشان مردی» که پیش از این قرار بود نوروز 99 روی آنتن برود، این شب‌ها در ماه رمضان از شبکه پنج در حال پخش است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، شبکه پنج سیما ماه رمضان امسال مانند سال گذشته که سریال تامینی «عطسه» را به کارگردانی مهران مدیری روی آنتن برد، عمل نکرد و تصمیم گرفت یک سریال جدید پخش کند.

مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما ۲۹ شهریورماه سال گذشته خبر داد که پخش سریال‌های تولیدی شبکه پنج سیما از نوروز ۹۹ آغاز می شود و اولین سریال در ۴۰ قسمت، کمدی ای با نام موقت «آخرین نشانِ مردی» که با اقتباس از کتابی با همین نام است و سرپرستی تیم نویسندگی را احسان ثقفی نویسنده تلویزیون و سینما به عهده دارد.

احسان ثقفی نیز در گفتگویی با صبا درباره این مجموعه توضیح داد و گفت قطعا از کارگردانی برای ساخت این مجموعه انتخاب می‌شود که تجربه کار طنز داشته باشد.

اگرچه این مجموعه قرار بود در نوروز ۹۹ روی آنتن برود اما مشخص نیست که چرا به پخش نرسید و سریال «میانبر» جایگزین آن شد و همچنین سریال طنز و اپیزودیک «پدرپسری» با نام قبلی «آخرین نشان مردی» که بهمن ماه سال ۹۸ در سکوت خبری کلید خورد به عنوان سریال ماه رمضانی شبکه پنج انتخاب شد و از ۶ اردیبهشت ماه روی آنتن رفت.

محمدرضا حاجی غلامی که کارگردانی «پدرپسری» را برعهده دارد، اولین سریال خود در مقام کارگردان را تجربه می کند و باید دید مخاطب تا چه حد از اولین کار این کارگردان در تلویزیون استقبال می‌کند.

در کنار او رضا جودی تهیه‌کننده نام آشنای تلویزیون قرار دارد که سال ۹۸ سریال «فوق لیسانسه‌ها» را روی آنتن شبکه سه داشت. جودری اولین کار خود در سال ۹۹ را با سریال «پدرپسری» پشت سر می گذارد.

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است و نویسندگی آن بر عهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است.

این مجموعه ۴۰ قسمتی که پخش آن تا بعد از ماه رمضان ادامه دارد، برخلاف دیگر سریال‌های ماه رمضان همچنان با وجود بیماری کرونا در مرحله تولید است و این روزها تصویربرداری این مجموعه در شهرک راه آهن پیگیری می‌شود.

محمدجواد جعفرپور بازیگری که بسیاری از افراد او را با نقش «حامد» در سریال «هیولا» می‌شناسند نقش محوری سریال «پدرپسری» را ایفا می‌کند و این اولین نقش اصلی او در یک سریال تلویزیون است و باید دید حضور این جوان در کنار دیگر بازیگران تا چه اندازه به دیده شدن سریال کمک می‌کند.

در این سریال عزت‌الله مهرآوران نقش پدر و مریم سرمدی نقش مادر این خانواده را بازی می‌کند.

افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری، یدالله شادمانی، مهدیس توکلی و مهران رجبی از جمله هنرمندان دیگر این مجموعه هستند.

«پدرپسری» روایتی از داستان زندگی حامد با بازی (محمدجواد جعفرپور) است، دانشجوی پرتلاشی که متوجه می‌شود تنها یک ماه برای تحویل پایان‌نامه خود فرصت دارد و این ماجرا او را درگیر اتفاقات شیرین و طنز گونه‌ای می‌کند.

عوامل اصلی این سریال عبارتند از تهیه کننده: رضا جودی، کارگردان: محمد رضا حاجی غلامی، مدیرتصویربرداری: رامین راستجو، تدوین: مهدی جودی، مدیر تولید: آریا اردستانی، مدیر برنامه‌ریزی: افشین سنگ چاپ، طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، طرح لباس: ندا حسین پور، صدابردار: علی ذوالفقاری، گریم: احسان روناسی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، دستیار اول کارگردان: حسن یاسائی، منشی صحنه: مریم روزبهانی، روابط عمومی: بهنام توفیقی.

مجموعه در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای با شروع ماه رمضان هر شب ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت ۲۳ و ۱ بامداد است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است