دیوارنگاری به دیوارهای کوچک محلی رسید/ توجه به تجربه‌های موفق جهانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶

دیوارنگاری به دیوارهای کوچک محلی رسید/ توجه به تجربه‌های موفق جهانی

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی، اجرای پروژه «دیوارهای کوچک شهر من» را در راستای توجه به زیباسازی دیوارهای کوچک تهران در محله ها ذکر کرد.

سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره پروژه دیوارنگاری این سازمان با عنوان «دیوارهای کوچک شهر من» توضیح داد: این پروژه با رویکرد توجه به زیباسازی دیوارهای محلی برگزار می شود و قرار است هنرمندان ایده ها و طرح های خود را طبق فراخوان ارایه کنند.

وی افزود: در این فراخوان، بیشتر تلاش کرده ایم تا توجه هنرمندان را نسبت به محیط اطراف خودشان در محله ای که ساکن هستند، جلب کنیم و در این راستا بیشترین تمرکز ما روی محلاتی است که به لحاظ شهرساز ی بافت فرسوده تری دارند و تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

موسوی با بیان این که چنین تجربه هایی را در گذشته نیز به تناوب داشته اند، یادآور شد: بیشترین تجربه های ما در حوزه دیوارنگاری عمدتاً با تمرکز روی شریان های اصلی شهر بوده است و این بار نگاه خود را به سمت فضاهای محلی معطوف کرده ایم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران درباره موضوع آثاری که در این پروژه مورد توجه است، بیان کرد: هنرمندان در انتخاب موضوع آثارشان آزاد هستند و ما سعی داریم که در محدوده ذهنی هنرمند، دخل و تصرف نکنیم اما تاکید ما بر این است که نگاه هنرمندان به سمت دیوارهای بزرگ مقیاس معطوف نباشند و به دیوارهای کوچک در خیابان های فرعی توجه کنند.

وی افزود: بسیاری از این دیوارهای کوچک محله ها اثرگذاری خوبی دارند اما رها شده و به فضاهای نامطلوب با آشفتگی بصری تبدیل شده اند.

موسوی با اشاره به اهمیت خلاقیت در انتخاب طرح ها و ایده ها بیان کرد: در این پروژه به خلاقیت هنرمندان و  استفاده مناسب و متناسب از رنگ توجه شده است و در این زمینه نگاه ما معطوف به تجربه های موفق جهانی در حوزه دیوارنگاری است که به دلایل متعددی کمتر هنرمندان ما به این تجربه های جهانی توجه نشان داده  اند و به شدت در این زمینه، نیازمند خلق اثر هستیم.

این هنرمند در پایان اظهار کرد: سعی کرده ایم این رویداد، تجربه جدیدی برای مدیریت شهری و هنرمندان و نوعی جریان سازی در حوزه دیوارنگاری شهری باشد و امیدوارم بتوانیم با خلاقیت های متعدد هنرمندان، اتفاقات متفاوتی را در این حوزه شاهد باشیم.

فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است