حمایت از هنرمندان موسیقی ملموس نیست/ با آموزش آنلاین موسیقی مخالفم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
بازرس خانه موسیقی مطرح کرد:

حمایت از هنرمندان موسیقی ملموس نیست/ با آموزش آنلاین موسیقی مخالفم

بازرس خانه موسیقی می‌گوید برای حمایت از هنرمندان صحبت‌های بسیاری شده ولی این حمایت‌ها به وقوع نپیوسته است که هنرمندان آن را لمس کنند.
به گزارش خبرگزاری صبا، آذر هاشمی بازرس خانه موسیقی و رییس کانون مدرسان خانه موسیقی در گفتگو با سایت خانه موسیقی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی هنرمندان موسیقی در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: در دنیا از همه اقشار حمایت می‌شود، متاسفانه موسیقی و موسیقیدانان همیشه مظلوم واقع شده‌اند و هیچوقت بطور شایسته از آن‌ها حمایت نشده است. بسیاری از افرادی که بیمه هستند برای پرداخت حق بیمه خود هم دچار مشکل و مضیقه مالی هستند زیرا در این چند ماه هیچ درآمدی نداشتند. من در اینجا از وزیر ارشاد و دولت و همه مسئولان می‌خواهم اهالی موسیقی را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه کمترین کاری است که دولت می‌تواند در حمایت از هنرمندان انجام دهد. بسیاری از آموزشگاه‌ها چند ماه تعطیل بودند و در این دوران هیچ کنسرتی برگزار نشد، موسیقیدانان تقریبا هیچ درآمدی نداشتند. برای حمایت از هنرمندان صحبت‌های بسیاری شده است ولی این حمایت‌ها بوقوع نپیوسته که هنرمندان آن را لمس کنند.

رییس کانون مدرسان خانه موسیقی درباره آموزش آنلاین موسیقی نیز بیان کرد: من با آموزش آنلاین موسیقی مخالفم زیرا بازدهی آن بسیار کمتر از آموزش حضوری است. البته دغدغه‌های مردم در حال حاضر مسایل دیگری است که به سمت آموزش موسیقی نمی‌آیند و دولت حتما باید حمایت جامعی از آموزشگاه‌ها داشته باشد.

بازرس خانه موسیقی در ادامه سخنانش درباره نقش این نهاد صنفی در حمایت از هنرمندان موسیقی اظهار کرد: خانه موسیقی دغدغه هنرمندان را دارد اما باید از طریق ارشاد حمایتی بشود تا به هنرمندان کمک کند. خانه موسیقی همیشه دغدغه حمایت از هنرمندان موسیقی را در همه برهه‌ها داشته است و آن‌ها را در قالب انتشار بیانیه‌ها و صحبت‌هایی که انجام می‌شود، بیان می‌کند.

این نوازنده و مدرس پیشکسوت سنتور درباره فعالیت‌های شخصی خود در دوران قرینطینه گفت: من نوروز امسال در خانه ماندم، به مسافرت نرفتم و بسیاری از وقت خودم را به ساز زدن و آهنگسازی گذراندم. البته با رعایت تمام مسایل بهداشتی از قبیل ماست و دستکش و … در زمان‌های بسیار کوتاهی با همسرم در پارک پیاده روی هم کردم. ولی در کل خانه ماندم و مراقب سلامت خود بوده و هستم.

هاشمی در پایان سخنانش با اشاره به زحمات کادر درمانی کشور گفت: سلامتی همه ما در این مدت مدیون عزیزان کادر درمانی است و می‌دانیم بسیار فداکاری کردند و از همه نهادها و ارگان‌ها بیشتر زحمت کشیدند تا جامعه و مردم در سلامت باشد. از آن‌ها صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است