خانه تاریخی پدر شعر انقلاب فروریخت/ سکوت مسئولان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸

خانه تاریخی پدر شعر انقلاب فروریخت/ سکوت مسئولان

نماینده مردم سبزوار از تخریب خانه زنده یاد سبزواری پدر شعر انقلاب انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به تخریب بخشی از خانه زنده یاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی‌های اخیر، اظهار کرد: مدیریت و نگهداری خانه مرحوم استاد سبزواری در اختیار شهرداری سبزوار است و متأسفانه رسیدگی‌های مناسبی به آن صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دو سال پیش برای مرمت این بنا تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود، عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید نسبت به آثار و اماکن ثبت شده فرهنگی و میراثی مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بارها نسبت به مرمت خانه مرحوم سبزواری که از آثار به ثبت رسیده در سبزوار است، تذکر داده‌‎ است، افزود: میراث فرهنگی برخی از پروژه ها را به شهرداری‌ها و بخش خصوصی واگذار کرده است ولی بودجه، اعتباری و نظارتی روی آن‎ها ندارد و پروتکل‌های سازمان میراث فرهنگی در این باره رعایت نمی‌شود.

حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست. وی روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. ۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است. سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است