thumbnail

بیوگرافی کامل امین حیایی + تصاویر

امین حیایی بازیگر محبوب سینمای ایران در 1349/3/19 در تهران به دنیا آمد. او بازیگری را، در زمان تحصیل خود آموخت، حیایی همزمان با گذران دوران تحصیل به فراگیری بازیگری نیز می‌پرداخت. او بعد از اخذ دیپلم به خدمت سربازی رفت و در مرکز هنرهای نمایشی، عقیدتی و سیاسی مشغول خدمت شد. حیایی از این موقعیت استفاده و کارهای هنری خود را شروع کرد. او در سال 1370 به بازیگری تئاتر کودکان مشغول شد و بعد از گذشت مدتی توجه ثریا قاسمی را به خود جلب کرد. امین حیایی با معرفی ثریا قاسمی در فیلم "دو همسفر" به کارگردانی اصغرهاشمی بازی کرده و وارد سینمای ایران شد. حیایی دو سال بعد با بازی در سریال آپارتمان وارد تلوزیون شد و با بازی در سریال همسایه‌ها به شهرت رسید.

زندگی شخصی

امین حیایی در بیمارستان شهدای تجریش به دنیا آمد. او کودکی خود را در لواسانات گذراند. حیایی در حال حاضر تنها یک برادر کوچک تر دارد او یک خواهر نیز داشت که در سال 1370 به علت سرطان فوت کرد. پدر او شغل آزاد و مادرش معلم است. حیایی در سال 1371 در سن 22 سالگی با مونا باکی پور ازدواج کرد، این ازدواج مدت زیادی به طول نینجامید و به طلاق منجر شد، حاصل این ازدواج یک پسر به نام "دارا" است. او در سال 1379 در سن 30 سالگی با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد. خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است که با امین حیایی در یکی از فیلم ها آشنا شد. حیایی علاوه بر بازیگری به خوانندگی نیز مشغول است. او یک نوازنده گیتار بسیار عالی است. او در لواسانات یک کافه به اسم وانیل راه اندازی کرده است که در آن علاوه بر کار‌های کافه از هنرمندان گمنام حمایت کرده و آثار آنها را در کافه به نمایش و فروش می رساند. او خود را همیشه در زمینه بازیگری مدیون محمدرضا شریفی‌‌نیا می‌داند و معتقد است، تاثیری که حضور او در زندگی‌اش داشته انکارناپذیر است. حیایی احسان خواجه امیری، امیر تاجیک و محسن چاوشی را از خوانندگان محبوب خود معرفی کرده است. او از دوستان نزدیک خود به محمد رضا گلزار اشاره می‌کند. آلپاچینو، بردپیت و تام کروز از بازیگران خارجی مورد علاقه امین حیایی هستند.


فعالیت‌های امین حیایی

فعالیت‌های او در سینما عبارتند از:

فعالیت‌های او در تلویزیون عبارتند از :

مصاحبه امین حیایی با رسانه‌ها

امین حیایی در مصاحبه با رسانه ای در  پاسخ به این سوال که چرا در یک بازه زمانی بیشتر به ایفای نقش هایی در قالب طنز پرداخته است، گفت:

من در ژانر های دیگر هم کارهای زیادی انجام داده ام ولی به یکسری از دلایل کارهای طنزم پشت سر هم پخش شد، اگر شما به فیلم هایی که من بازی کرده‌ام نگاه کنید تنوع کاریم را مشاهده می‌کنید.

او درباره دستمزد خود می‌گوید: من هیچ وقت برای پول کاری را انجام ندادم و این را همه دیگر می‌دانیم که رزاق خداست و اوست که روزی می‌رساند، من زمان هایی بوده است که بیکار بودم و حقوق کارهایی که بهم پیشنهاد می‌شد، مهم بود ولی حتی آن زمان هم مبلغ زیادی دریافت نمی‌کردم، من همیشه برای تهیه کنندگانی که خصوصی بوده‌اند تخفیف های ویژه ای را قائلم.

 

امین حیایی در فضای مجازی فعالیت دارد و شما برای دیدن کار های او می‌توانید صفحه اینستگرامش را با نام amin.hayai دنبال کنید.

او در این صفحه ۵٫۹ میلیون دنبال کننده دارد و ۱۰ نفر را نیز دنبال می‌کند.

امین حیایی ۹۵ پست در صفحه خود دارد، وی در آخرین پست خود روز کارگر را تبریک گفته است.

بیشتر بخوانید:بیوگرافی کامل هدیه بازوند + تصاویر:

اتنهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است