تولید «سنجرخان» به ۸ ماه زمان نیاز دارد/ از نظر مالی مشکلی نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۴
در مراسم پیش‌تولید سریال مطرح شد؛

تولید «سنجرخان» به ۸ ماه زمان نیاز دارد/ از نظر مالی مشکلی نداریم

مراسم آغاز پیش تولید سریال فاخر «سنجر خان» با حضور محمدحسین لطیفی و رییس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی و استاندار کردستان در موزه مردم شناسی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها، پیش تولید سریال ملی «سنجر خان» آغاز شد و سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی در مراسم ابتدایی شروع پیش تولید این سریال که در موزه مردم شناسی سنندج برگزار شد، گفت: با توصیه‌ها و تاکید رهبر معظم انقلاب سریال‌های فاخر درباره‌ مفاخر اقوام مختلف کشور در دست ساخت است و در این راستا سال گذشته ۲۴۰ قسمت سریال فاخر از جمله سریال‌های «جلال» و «بانوی سردار» روی آنتن ملی پخش شد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ خورشیدی بتوانیم سریال‌های فاخر «سنجر خان»، «امیرنظام گروسی» و «مستوره‌ اردلان» که از مفاخر کرد‌ها و ایران هستند را به سرانجام برسانیم.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این مراسم عنوان کرد: قهرمانانی مانند «سنجرخان» و دیگر نام‌آوران ایران و کردستان باید در قالب سریال و برنامه‌های سینمایی و تولیدات رسانه ملی به مردم معرفی شوند تا مردم با رشادت‌ها و تاثیرات آن‌ها در تاریخ این مرز و بوم بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه‌های مورد نیاز برای تولید این سریال فاخر پیش‌بینی شده و از این نظر هیچگونه مشکلی نداریم.

محمدحسین لطیفی کارگردان سریال فاخر «سنجرخان» هم در این مراسم وعده داد که اگر پیش تولید این سریال در مدت سه تا چهار ماه آینده به انجام برسد فیلم برداری و تولید این سریال ۶ تا ۸ ماه بیشتر طول نخواهد کشید.

وی در پایان عنوان کرد: «سنجر خان» باید در ابعاد بین المللی ساخته شود تا بتوان شخصیت این بزرگ‌مرد کرد را به خوبی به تمامی مردم مناطق کردنشین دنیا معرفی کرد. فیلمنامه این سریال توسط مرحوم ضیاءالدین دری تهیه شده است.

«سنجر خان» وزیری ملقب به سردار اکرم پس از مبارزه های بی‌وقفه در مقابل تجاوزگری‌های روس و انگلیس در ایران، با دسیسه انگلیسی‌ها در سال ۱۲۹۵ خورسیدی در روز عاشورا به شهادت رسید.

تهیه کنندگی و نظارت کیفی این سریال به ترتیب بر عهده حسین جلالی و قطب الدین صادقی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است