thumbnail

بیوگرافی کامل صدیقه کیانفر + تصاویر

صدیقه کیانفر متولد 1311/08/20 در آبادان است. او فعالیت های هنری خود را با رادیو شروع کرد. کیانفر برای اینکه بتواند هم کارکند و هم درس بخواند مجبور شد تحصیل خود را به صورت شبانه روزی ادامه دهد، در سال آخر دبیرستان به دعوت از معلم دبیرستانش وارد رادیو شرکت نفت آبادان شد، کیانفر تحت آموزش و هدایت معلمش تئاتر را فرا گرفته و وارد این عرصه شد. او در سال 1339 برای پیشرفت، انتقالی خود را از شرکت نفت آبادان به تهران گرفت و در پایتخت عضو باشگاه جوانان تهران شد. پس از مدتی بچه های دانشگاه تهران برای بازی و کارگردانی چند کار به سراغ کیانفر آمدند و اینگونه همکاری آنها شکل گرفت. پس از تأسیس تلویزیون ملی او ابتدا به عنوان کارگردان بخش نمایش فعالیت کرد اما بعد از مدتی به صورت رسمی با بازی در سریال کلبه شوم وارد تلویزیون شد. وی بعد از انقلاب چند سالی اجازه بازیگری نداشت ولی به دلیل اینکه کارمند سازمان سینمایی بود، دوباره اجازه بازی گرفت و در سال 1367 با بازی در سریال ترمینال به تلویزیون بازگشت.

زندگی شخصی

همسر مرحومه صدیقه کیانفر سالها قبل از او فوت شده بود و او هرگز بعد از همسرش دوباره ازدواج نکرد. کیانفر فرزندی نداشت ولی فرزند خاله‌اش را به فرزند خواندگی قبول کرده بود. کیانفر در مصاحبه ای درباره فرزند خوانده اش گفته بود: زمانی که شوهر خاله‌ام فوت کرد پسرش 1.5 ساله بود وچون خاله‌ام از پا معلول بود من تصمیم گرفتم که همه با هم زندگی کنیم و فرزندش را به فرزند خواندگی قبول کردم. من و فرزند خوانده ام آنقدر با هم رابطه صمیمانه ای داریم که کسی متوجه اینکه او فرزند خوانده من است نمی‌شود. عروسم هم مانند دخترم از من نگهداری می‌کند. او اعتقاد داشت که مهر و محبت مادری برای یک کودک صرفا از شکم مادر بیرون نمی آید. کیانفر؛ زهرا سعیدی، رابعه اسکویی، شهره لرستانی و فلور نظری را از دوستان خود می دانست و نظرش درباره روابط دوستانه و ارتباط با اطرافیانش این بود که "من با همه، دوست هستم". صدیقه کیانفر از میان برنامه‌های تلویزیونی، برنامه نود را بیشتر دوست داشت و در این باره گفته بود: کار عادل فردوسی پور بسیار عالی است و همه چیز را رو می‌کند، کاش از این نوع برنامه ها برای سینما و تلویزیون هم باشد، این برنامه را اینقد دوست دارم که اگر تا صبح هم طول بکشد، بیدار می‌مانم و نگاه می‌کنم. صدیقه کیانفر در سال 1397 به علت خون ریزی معده در بیمارستان بستری شد، بعد از بهتر شدن وضعیت جسمانی اش مرخص شد. او در تاریخ 1399/03/05، در سن 88 سالگی و در منزل شخصی به علت ایست قلبی درگذشت.


فعالیت های هنری صدیقه کیانفر

فعالیت های او در سینما عبارتند از:

فعالیت های او در تلویزیون عبارتند از :

مصاحبه های صدیقه کیانفر با رسانه ها

کیانفر در مصاحبه با یکی از رسانه ها گفته بود: کار کردن باعث تازگی روحیه من و افرادی می شود که کمی سن و سالشان بالاست، کار کردن مانع از افسردگی می شود، من اصلا دوست ندارم افسرده شوم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل فرامرز قریبیان + تصاویر

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است