اظهار تاسف تارانتینو از سطح نقد فیلم/ خالق «پالپ فیکشن» منتقد می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹

اظهار تاسف تارانتینو از سطح نقد فیلم/ خالق «پالپ فیکشن» منتقد می شود

کوئنتین تارانتینو در جدیدترین مصاحبه اش از اوضاع نقد فیلم شکایت کرد و از علاقه و توانایی خود در این حرفه گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، کوئنتین تارانتینو کارگردان و فیلمنامه نویس نامدار سینمای جهان در بخشی از گفتگوی چند روز قبلش با مجله «پرمیر» که در آن «شبکه اجتماعی» را به عنوان بهترین فیلم دهه گذشته انتخاب کرده بود، به وضعیت فعلی نقد فیلم ایراد گرفت، او در این مصاحبه همچنین از تمایلش برای رفتن به سمت شغل روزنامه نگاری گفت.

خالق «پالپ فیکشن» درباره حرفه اش به عنوان نویسنده گفت: من دیگر کارگردان نیستم، بلکه یک نویسنده ام.

تارانتینو قبلا هم گفته بود بعد از دهمین فیلمش دوربین را رها می کند و قلم در دست می گیرد. اما اینکه می خواهد منتقد فیلم شود تمایلی است که او در چند ماه گذشته آن را ابراز کرده است.

کارگردان ۵۷ ساله آمریکایی در این مصاحبه گفت: به آینده حرفه ام به عنوان کارگردان فکر نمی کنم. من برای نوشتن برنامه های زیادی دارم، می خواهم در این حرفه رمان، نمایشنامه و همینطور کتاب درباره سینما بنویسم و اکنون که دیگر به گونه ای فیلمساز نیستم، احساس آزادی بیشتری برای ارزیابی کار دیگر فیلمسازها دارم.

تارانتینو با اشاره به پائولین کیل و اندرو ساریس دو منتقد مشهور سینما به عنوان مرجع کار خود گفت: من با خواندن نقدهای حرفه ای ها بزرگ شده ام.

کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» در جای دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: برای نوشتن درباره سینما باید بدانید چگونه یک جمله را خلق کنید. او افزود: در جامعه امروز این پیش نیازها ضروری نیست و به همین دلیل است که یک دسته آشغال تولید می شود.

در پایان این گفتگو تارانتینو درباره تصمیمش برای چگونگی پایان دادن به حرفه اش به عنوان کارگردان نیز گفت: من هنوز یک فیلم برای ساختن دارم، نمی دانم چه شکلی خواهد شد، اما در حال حاضر من یک نویسنده ام.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است