«وقتی گربه را کشتم» به پس‌تولید رسید/ تلاش برای فراموش کردن گذشته | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷

«وقتی گربه را کشتم» به پس‌تولید رسید/ تلاش برای فراموش کردن گذشته

فیلم «وقتی گربه را کشتم» به کارگردانی منصور فروزش به ایستگاه پایانی پس‌تولید رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم «وقتی گربه را کشتم» به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش که با حمایت شرکت آرری ساخته شده و محصول مشترک ایران، مجارستان و انگلیس است، مراحل پایانی پس‌تولید را پشت‌ سر می گذارد.

شرکت آرری هر ساله در تعدادی فیلم‌های سینمایی و کوتاه مشارکت می‌کند که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «جوکر»، «چرنوبیل»، «مرد ایرلندی» و… اشاره کرد.

این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای در حال گذراندن مرحله صداگذاری و میکس و مسترینگ موسیقی است. فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم»، روایتگر داستان مردی است که تلاش می‌کند گذشته‌اش را فراموش کند اما در این کار موفق نمی‌شود.

«وقتی گربه را کشتم» که در بوداپست مجارستان تولید خواهد شد، ششمین فیلم کوتاه منصور فروزش و اولین فیلم کوتاه داستانی او در خارج از ایران است.

منصور فروزش با اشاره به تولید این فیلم گفت: ما در یک فضای کاملا بین‌المللی براساس استانداردهای موجود در سینمای بین‌الملل این فیلم را تولید کرده‌ایم و به همین دلیل از مشارکت بیش از صد نفر عوامل حرفه‌ای بهره‌مند شده‌ایم.

وی همچنین درباره مراحل پس تولید فیلم توضیح داد: بعد از تولید قصد داشتیم تا جایی که می‌توانیم از کسانی که هم حرفه‌ای هستند و هم برای فیلم کوتاه به عنوان یک مدیوم قابل احترام، ارزش قائلند، استفاده کنیم به همین دلیل مثلا برای ساخت موسیقی مشارکت یک تیم بسیار حرفه‌ای و علاقه‌مند به سینما را داریم که در کار خود جزو بهترین‌ها هستند. نوازنده‌های موسیقی، نوازنده‌های جوان اما حرفه‌ای عضو آکادمی موسیقی مجارستان هستند و در ارکستر فیلارمونیک مجارستان اجرای موسیقی داشته‌اند.

کارگردان «وقتی گربه را کشتم» درباره صداگذاری این فیلم بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، برای اجرای یک صداگذاری مناسب می‌بایست خودمان را با شرایط  و محدودیت‌های موجود وفق می‌دادیم. این شرایط برای همه جدید و از طرفی هم هیجان انگیز بود اما به هرحال سختی‌ها و مشقت‌های زیادی هم دارد چراکه ما عادت به کار کردن فیزیکی و در کنار هم داشته‌ایم.

وی افزود: کرونا این شانس را به ما می‌دهد که بتوانیم مساله مسافت را فراموش کنیم و با کسانی که دوست داریم کار کنیم. ما کار صدا را به استودیویی در انگلیس سپردیم که هم در تولید موفق و قابل اعتماد هستند و هم در مساله آموزش هنرجویان کار می‌کنند. در گروه صداگذاری ما شانس کار کردن با یک تیم حرفه‌ای با مشارکت حدود هشت هنرآموز صداگذاری را داشتیم و در واقع این پروژه برای این هنرجویان آورده‌های آموزشی زیادی داشت و در واقع این ورکشاپ عملی بود با همکاری ۲ صداگذار حرفه‌ای، کارگردان و هنرجویان که تجربه جالبی بود.

تولید فیلم در همه جای دنیا کار مشکل و پر زحمتی است

این نویسنده و کارگردان در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره شکل همکاری و روند تولید فیلم در خارج از ایران گفت: تولید فیلم اساسا در همه جای دنیا کار مشکل و پر زحمتی است چراکه فقط مساله تکنیک مطرح نیست بلکه اول عوامل باید بفهمند که چه ایده‌هایی در سر دارید، بعد آن‌ها باید ببینند که چطور باید توان و مهارت‌شان را در قالب فیلمی که شما می‌سازید پیاده کنند. این وضعیت در همه جای دنیا یکسان است اما وقتی ما از یک تولید حرفه‌ای سینمای بین‌الملل حرف می‌زنیم خیلی مسائل جنبی وارد داستان می‌شوند که لزوما ارتباطی با مسائل تکنیکی و هنری ندارند. مثلا نحوه تعامل با شرکت‌ها، عوامل، بازیگران و سرمایه‌گذاران تماما بر مبنای قراردادهای خیلی دقیق و مبسوط رخ می‌دهد.

وی افزود: جالب است که بگویم تهیه‌کنندگان برای تقریبا ۱۰۰ نفری که در این فیلم کار کرده اند حدودا ۱۰۰۰ صفحه قرارداد تنظیم کرده‌اند که من امیدوارم روزی این تجربه را با دوستانم به اشتراک بگذارم، چون فکر می‌کنم زمانی تولید یک فیلم مشترک موفق و ارزشمند است که بتواند به رشد فنی، تکنیکی و تجاری سینمای ایران کمک کند و البته این همکاری‌ها می‌تواند منجر به بهبود ساختارهای حقوقی سینمای ایران هم بشود که برای همکاری های سینمایی موفق می‌بایست ساختارهای ما مبتنی بر استانداردهای روز جهان باشد. به عنوان مثال در مساله نمایش فیلم‌ها در روی پلتفرم‌های آنلاین شرایط جدیدی شکل گرفته است که تقریبا تمام قراردادهای فیلم ما هم با تمرکز جدی روی این شکل گرفته است.  مثلا ما برای استفاده از یک مدل خودروی خاص که البته همیشه در خیابان می‌بینیم، باید قراردادی تنظیم می‌کردیم تا آن‌ها اجازه استفاده از این خودرو و برندشان را به ما بدهند. البته این‌ها فقط در جمله‌بندی راحت قرار می‌گیرند و وقتی مساله به انجام کار می‌رسد خیلی همه چیز زمان‌ برتر و مشکل‌تر است، اما به هرحال باید بگویم تولید فیلم مشترک مساله‌ای جذاب و در عین حال جدی و پیچیده است چراکه همه چیز باید برای سرمایه گذاران دقیق و مشخص باشد.

فروزش در پایان درباره تامین هزینه‌های تولید اظهار کرد: من به عنوان نویسنده و کارگردان تقریبا نقش مستقیمی در بودجه بندی پروژه نداشتم اما خود فیلمنامه و رزومه اعضای گروه باعث شد که ما حمایت‌های زیادی را از شرکت‌های مختلف دریافت کنیم که بخش اعظم آن‌ها تخفیف در هزینه‌های خدمت یا اجاره بود اما شرکت آرری که تولیدکننده تجهیزات سینمایی است مهم‌ترین حامی این فیلم بوده است به طوری که تقریبا تمام ملزومات تولید را برای ما فراهم کردند که البته از خروجی بدست آمده رضایت بسیار بالایی دارند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰