«من زنده برگشتم»‌ روایت قاچاق سوخت از مرز پاکستان است/ فکر نمی‌کردم زنده برگردم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲
مجتبی حیدری در گفتگو با صبا:

«من زنده برگشتم»‌ روایت قاچاق سوخت از مرز پاکستان است/ فکر نمی‌کردم زنده برگردم!

مجتبی حیدری کارگردان مستند «من زنده برگشتم» درباره مشکلات ساخت این مستند توضیح داد.

مجتبى حیدری کارگردان فیلم مستند «من زنده برگشتم» که در بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره انتخاب نام فیلم مطرح کرد: با سفر به پاکستان قتل، کشتار، دردسرها و مشکلاتی را در طی مسیر مشاهده کردم که باورم نمی‌شد از آن سفر زنده برگردم و وقتی به ایران برگشتم «من زنده برگشتم» را برای اثر انتخاب کردم.

او افزود: ضبط این پروژه در طول دو هفته انجام شد و مدت‌ زمان زیادی طول نکشید ولی مراحل پیش‌تولید، تحقیقات و سفرها برای ساخت این مستند تأخیر ایجاد کرد و باعث شد زمان زیادی را ساخت این اثر از دست بدهیم.

حیدری با اشاره به زمان پیش تولید اظهار کرد: شروع پیش تولید این مستند از شهریور سال ۹۸ شروع و با توجه به مواردی که قبلا ذکر کردم تا اوایل سال ۱۴۰۰ ادامه داشت.

این مستندساز با اشاره به مشکلات تولید این اثر توضیح داد: برای اینکه بتوانم این فیلم را بسازم به صورت قاچاقی و با ماشین سوخت به پاکستان رفتم و از آنجایی‌ که مسیر خاکی و پرخطر بود منتظر هر اتفاقی بودم.

او ادامه داد: وجود راهزن، چپ شدن ماشین و به قتل رسیدن فردی در نزدیکی‌مان هر کدام برای ما تهدید بزرگی محسوب می‌شد ولی همه این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

کارگردان مستند «من زنده برگشتم» جشنواره «سینماحقیقت» را فرصتی برای مستندسازان دانست و بیان کرد: با توجه به فضای حرفه‌ای این جشنواره بسیاری از فیلم‌سازان بخش مستند تنها برای جشنواره سینماحقیقت فیلم می‌سازند.

مجتبی حیدری در پایان گفت: در «سینماحقیقت» که دریچه فیلم مستند ایران و جهان است حقیقت و راستی به نمایش گذاشته می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است