«پندهای شاهنامه» به چاپ پنجم رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳

«پندهای شاهنامه» به چاپ پنجم رسید

کتاب «پندهای شاهنامه» تألیف دکتر محمد رسولی به چاپ پنجم رسید.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، کتاب «پندهای شاهنامه» تألیف دکتر محمد رسولی (شاهنامه شناس) به چاپ پنجم رسید.

کتاب «پندهای شاهنامه» دارای ۹ عنوان کلی می باشد که عبارتند از: سرآغاز، پند و اندرزهای خداشناسی، دنیا، ستایش عقل و خرد، پند و اندرزهای تربیتی و اخلاقی، پند و اندرز در باب زنان، دادگری، پند و اندرز درباره فرزند، راستی.
ابیات حکمت دار و پندآموز شاهنامه متناسب هر یک از موضوعات بالا جدا گشته، دسته بندی شده و در زیر عناوین بالا آمده است.

محمد رسولی در آغاز هر گفتار، توضیحی مناسب از جهت جهان بینی شاهنامه و برای برداشت صحیح از کلیت این ابیات هم آورده است.

گفتنی است، دکتر محمد رسولی، شاهنامه شناس و حقوقدان است. وی سالیان متمادی به طور حرفه ای شاهنامه پژوهی نموده و نزد استادان این علم، دانش آموخته است. وی اکنون یکی از صاحب نظران شاهنامه شناخته می شود و با حضور در رسانه های گروهی و ملی (از جمله رادیو فرهنگ و شبکه های تلویزیونی و …) نظریات تازه و جدید خود را در قالب “نگاهی نو به شاهنامه” ارائه داده که مورد توجه آگاهان قرار گرفته است. در «کتاب نگاهی نو به شاهنامه» ، نظریات بکر و جدید از شاهنامه  حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط استاد دکتر محمد رسولی به طور علمی و با مبانی دانشگاهی ارایه شده که تا کنون در هیچ جایی گفته یا نوشته نشده است. ایشان با تسلط کافی بر روی شاهنامه که نتیجه ی سال های متمادی پژوهش روی شاهنامه و حضور مداوم و چند ساله پای درس بزرگان شاهنامه شناس است و نیز با به کارگیری دانش حقوق عمومی و سیاسی، توان استنتاج و استخراج مطالب و کشفیات جدید از شاهنامه را یافته است که پیش از این برای دیگران مقدور نبوده است.

وی همچنین تألیفات مختلف در زمینه  شاهنامه پژوهی دارد که یکی از این تألیفات، کتاب «پندهای شاهنامه» است.

در مقدمه کتاب پندهای شاهنامه آمده است: «کتاب ارزشمند شاهنامه، ضمن این که تاریخ ایران می باشد، پندها و اندرزهای بسیار مفیدی را هم در بر دارد که توجه به این پندها، ضمن افزایش خرد انسان، می تواند راهنمای بینش و منش درست هم باشد. همچنین از این ابیات حکیمانه می توان در نوشتار و گفتار به هنگام سخنرانی و … بهره برد. این کتاب که ابیات پندآموز و پر حکمت شاهنامه را در بر گرفته است، با مطالعه چندین باره نسخه های گوناگون شاهنامه تهیه و تقدیم دانشوران گرامی و فرهنگ دوستان می گردد.»

کتاب «پندهای شاهنامه» که به چاپ پنجم رسیده است، دارای ۱۵۸ رویه می باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است