علی‌عسکری: محصولات صداوسیما به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱
در اختتامیه اجلاس فناوری رسانه اعلام شد؛

علی‌عسکری: محصولات صداوسیما به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

عبدالعلی علی عسکری اعلام کرد راهبرد رسانه ملی این‌ است که خدمات و سرویس‌های رسانه ملی را در بستر فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی هم رایگان به مردم ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری در اختتامیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با قدردانی از تلاش کارکنان معاونت توسعه و فناوری‌ رسانه بیان کرد: بنا بر گزارش‌های سال ۹۷ و ۹۸، سازمان صداوسیما در حوزه فنی موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اجلاس سه‌روزه فناوری رسانه گفت: برگزاری ۱۰ کمیسیون مختلف، ۴۰ نشست تخصصی و۲۶۰ ایده جدید که به محصول هم رسیده و تعداد قابل توجهی از آن‌ها ایده‌های همکاران خود ما در سازمان است، نشان‌دهنده این توانمندی است.

رییس رسانه ملی از دستاوردهای فنی سازمان نیز یاد کرد و افزود: امروز فناوری HEVC در ایران تولید شده که از آخرین فناوری‌های روز دنیا است.

علی عسکری با بیان اینکه در دنیای امروز، ماهیت رسانه‌ها به توانمندی رقابت‌پذیری آن‌ها بستگی دارد، گفت: اگر یک رسانه این توان را نداشته باشد، نمی‌تواند رقابت کند و از صحنه رقابت محو و نابود می‌شود و در این رقابت و رویارویی رسانه‌ای و این جنگ نرم از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: نقش فناوری رسانه نیز در این رقابت بسیار تعیین‌کننده است، یعنی کسی که در تراز بالایی در فناوری رسانه باشد به تاب‌آوری و مقاومت کمک می‌کند و باعث می‌شود که یک رسانه، رسانه‌ای برتر، مقاوم و رقابت‌پذیر باشد. بنابراین فناوری رسانه در سه ساحت گوناگون می‌تواند به این امر کمک کند: اول در زمینه تولید، یعنی کسی که دارای تراز بالای فناوری باشد تولیداتش باکیفیت‌تر خواهد بود که عنصر رقابتی مهمی است.

علی عسکری در تشریح این موضوع افزود: علاوه بر این، فناوری رسانه در زمینه سرویس‌ها و خدمات نیز بسیار موثر است به این معنا که هر چقدر توانایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالا برود، توانایی ارایه سرویس‌ها نیز ارتقا می‌یابد که این امر در ضریب انتشار موثر خواهد بود.

وی مطرح کرد: فناوری رسانه در زیرساخت‌ها، فیبر نوری و همچنین شبکه دسترسی موبایل نیز تاثیر دارد. آنچه مهم است اینکه در بین همه فناوری‌ها، پهن‌باندها و گسترش زیرساخت‌های آن سرعت بیش‌تری یافته است.

رییس رسانه ملی تاکید کرد: در آینده نیز تمرکز بر استفاده از فناوری سایبر قرار می‌گیرد و فضای مجازی و اینترنت روند و رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است و این یک علامت و هشدار مهم برای ما است که باید آن را جدی بگیریم.

علی عسکری در پایان با بیان اینکه ما خدمات و سرویس‌های فرهنگی‌مان را به‌طور رایگان به مردم ارایه می‌دهیم، خاطرنشان کرد: راهبرد ما این‌ است که خدمات و سرویس‌های رسانه ملی را در بستر فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی هم رایگان به مردم ارایه کنیم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: گرچه در زمینه پهن‌باند فضای مجازی کار می‌کنیم اما به‌عنوان رسانه‌ای فراگیر، ساحت دیگری فراروی ما است که ما در آن به‌عنوان تسهیل‌گر عمل خواهیم کرد و در این فضا در کنار همه فعالان بخش خصوصی خواهیم بود تا فوران تولیدات در این فضا ایجاد شود و جوانان ایرانی محصولات فراوانی برای کشور تولید کنند.

انتهای پیام/

 

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰