رادیو جوان «جیک و پیک» خود را با مردم در میان می‌گذارد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
صبا گزارش می دهد؛

رادیو جوان «جیک و پیک» خود را با مردم در میان می‌گذارد!

روزهای پنجشنبه شنونده برنامه «جیک و پیک» به تهیه‌کنندگی مژده طهرانی از رادیو جوان باشید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، فرقی نمی‌کند پنجشنبه‌ها را در جاده و سفر و یا در رختخواب بگذرانید یا مشغول کار باشید اگر جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که چه در زمان استراحت، سفر و خوش‌گذرانی و چه در اوج سرشلوغی‌ها و کار رادیو را رفیق خود می‌دانید، حتما میان موج عوض کردن‌های‌تان، چند دقیقه‌ای روی موجِ رادیو جوان توقف کرده‌اید.

اگر این اتفاق حوالی ساعت یازده تا یازده و سیِ پنجشنبه صبح‌ها افتاده‌ باشد، دیگر نه اتفاقی بلکه با برنامه‌ریزی، پیگیر موجِ رادیو جوان بوده و خواهید بود، چراکه پنجشنبه‌ها ساعت یازده صبح، رادیو جوان «جیک و پیک» خود را با شنونده‌ها در میان می‌گذارد.

برنامه‌ای با محوریت فضای مجازی

«جیک و پیک» برنامه‌ای با محوریت فضای مجازی است که هر هفته با زبان و بیان طنز و در قالب نمایشی به معضلات اجتماعی و موضوعات مربوط به فضای مجازی می‌پردازد.

قسمت‌های مختلف برنامه، به نحوی طراحی شده است که علاوه بر قشر جوان، به ارتباط کودکان و افراد مسن با فضای مجازی هم پرداخته می‌شود. باید و نبایدهای فضای مجازی، تنهایی و انزوای جوانان به دلیل روی آوردن به فضای مجازی، نحوه نظارت خانواده‌ها، توجه بیش از حد والدین به فضای مجازی و در پی آن نداشتن توجه به کودکان، رویکردهایی هستند که در این برنامه در قالب طنز و نمایشی به آن پرداخته می‌شود.

حضور در فضای مجازی

پویش‌ها و چالش‌های فضای مجازی، شایعات و اخبار غلوّآمیز در فضای مجازی، مشکلات خانواده‌ها در مواجهه با فضای مجازی، تبلیغات در فضای مجازی، بیماری‌های ناشی از استفاده بیش از حد از فضای مجازی و جرم‌های ناشی از فضای مجازی از موضوعاتی بوده که در برنامه «جیک و پیک» به آن پرداخته شده‌ است.

«جیک و پیک» علاوه بر پخش از آنتن رادیو جوان، در فضای مجازی نیز با مخاطبانش همراه است و در این فضا به ساخت فیلم‌های کوتاه با موضوعاتِ اجتماعی و با رویکرد طنز نیز پرداخته است.

«جیک‌ و‌ پیک» رادیو جوان در شهریور ۹۴ با رویکرد طنز و با هدفِ پرداخت به آسیب‌ها، جذابیت‌ها و شیوه استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی شروع شد.

تابستان ۹۸ «جیک و پیک» با اندکی تغییر در ساختار، به یک برنامه شخصیت محور نمایشی تبدیل شد.

قصه‌ آشنای زندگی بعضی از جوان‌های این روزگار

امیر که شخصِ اول قصه «جیک و پیک» است، جوانی است که تحققِ تمام رویاهایش را در گروی وقت گذراندن در فضای مجازی می‌بیند. این افکار بی سروسامان او به جایی رسیده که مدام در ذهنش با یک شخصیت مجازی درگیر است!

«هشتگ» شخصیت مجازی ذهن امیر، به نوعی نماد بیراهه‌هایی است که فضای مجازی بر سر راه کاربرانش می‌گذارد.

حضور مادر، خواهر و حالا نامزد امیر، چالش‌های زندگی واقعی اوست، حضور آ‌ن‌ها با خواسته‌هایی همراه است که از برآورده شدن‌شان توسط امیر که بویی از مسئولیت‌پذیری نبرده، دور از تصور است.

امیر از کار کردن و کسب درآمد تعریف متفاوتی دارد و به دنبال راهی است که فضای مجازی برای یک شبه معروف، مشهور و پولدار شدن، جلوی پایش بگذارد.

پیر و جوان در «جیک و پیکِ» رادیو جوان

مخاطب اصلی و هدف برنامه، قشر جوان جامعه است ولی با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی سن‌وسال نمی‌شناسد، بین شخصیت‌های قصه «جیک‌وپیک» از کودک ۷ ساله تا پیرزن ۷۰ ساله هستند و چگونگی استفاده آنان از فضای مجازی از موضوعاتی است که در برنامه به آن پرداخته می‌شود.

تولید موسیقی و ترانه‌های اختصاصی برای برنامه

«جیک و پیک» با توجه به محتوا و ساختار، نیاز به موسیقی متفاوتی دارد برای همین سازندگان این برنامه اقدام به تولید ترانه‌هایی با مضمون فضای مجازی کرده‌اند.

پویش‌های «جیک و پیک»

برنامه «جیک و پیک» در مناسبت‌های مختلف، مانند هفته کتاب و کتاب‌خوانی، شب یلدا، جام جهانی و عید نوروز، مخاطبانش را به پویش‌های مرتبط دعوت کرده است، این پویش‌ها به دنبال فرهنگسازی برای استفاده‌کنندگان از فضای مجازی طراحی شده است.

«جیک و پیک» در شروع راه بی پایان موفقیت قرار دارد

مژده طهرانی تهیه‌کننده «جیک و پیک» درباره این برنامه توضیح داد: از همان شهریور ۹۴ که برنامه به تهیه‌کنندگی حامد مرادیان روی آنتن رادیو جوان رفت، همراه تیمِ برنامه‌ساز بودم و تیر ماه ۹۶ مسئولیت تهیه برنامه به من سپرده شد. حالا پنج سال است که از عمر برنامه می‌گذرد. «جیک و پیک» در شروع راهِ بی پایانِ موفقیت قرار دارد و گروه برنامه ساز تبدیل به یک خانواده صمیمی شده‌اند.

وی ادامه داد: این برنامه در ارزیابی‌های معاونت صدای سازمان صداوسیما نمره قابل قبولی را کسب کرده و از همه مهمتر جای خودش را در دلِ مخاطبان رادیو نیز باز کرده‌ است. این‌که تکه کلام‌های مورد استفاده شخصیت‌های برنامه، ورد زبانِ مخاطبان شده است و مخاطب عوامل برنامه را از خودش می‌داند و رازهایش را با آن‌ها در میان می‌گذارد هم باعث خوشحالی ما است و هم مسئولیت‌مان را در ادامه‌ راه سنگین‌تر می‌کند.

تهیه‌کننده «جیک و پیک» تاکید کرد: برای همه‌ عوامل برنامه این همراهی همیشگی مخاطب، باعث افتخار است و همه دست به دست هم با تمام توان برای موفقیت و جلب رضایتِ بیشتر مخاطب تلاش می‌کنیم

طهرانی درباره عوامل برنامه نیز عنوان کرد: در طول این سال‌ها صدیقه مرادی، امیر عضد، حمید پارسا، علیرضا طهرانی، مصطفی خواجه حسینی، نوید عظیمی، ملیحه رشیدی، شیوا شیدای حسینی، صاحبه عظیمی، زهرا پرهیز (بازیگر نقش مادر) و سینا قربانخان و ریحانه ذوالفقاری (بازیگران کودک) به عنوان عوامل در این برنامه حضور داشتند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۶۴/۰۵۵/۳۶۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۷/۹۵۲/۲۴۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۶/۷۱۱/۲۱۲/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۸۶۰/۵۰۸/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۴۶/۶۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۲۰/۷۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۶۲/۴۶۰/۰۰۰
  • شنگول‌منگول
    ۷۳/۹۰۰/۰۰۰