نمی‌خواهم با اخبار تلخ خاطر مردم را مکدر کنم/ قرارداد ویلموتس فاجعه‌ مدیریتی بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
خسرو والی زاده در گفتگو با صبا:

نمی‌خواهم با اخبار تلخ خاطر مردم را مکدر کنم/ قرارداد ویلموتس فاجعه‌ مدیریتی بود

خسرو والی زاده درباره سال ها حضور خود در رادیو ورزش و برنامه «صبح ورزش» و قلم زدن در عرصه ورزشی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، خسرو والی زاده کارشناس و گزارشگر در رادیو ورزش فعالیت خود را به عنوان خبرنویس در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز کرد و پس از آن به عنوان خبرنگار، دبیر و سردبیر در گروه ورزشی ایرنا کار خود را ادامه داد. از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ به مدت سه سال رییس دفتر ایرنا در چین بود و اسفند سال ۸۸ بعد از ۳۰ سال و ۸ ماه خدمت بازنشسته شد.

خسرو والی زاده، سال ۱۳۷۲ از سوی زنده یاد احمدرضا دریایی که با رادیو تهران همکاری می‌کرد به محمد جهانی مدیر گروه ورزش رادیو تهران معرفی شد و از آن زمان همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. مدتی با گروه ورزش رادیو جوان همکاری کرد و از تولد رادیو ورزش سال ۱۳۷۸ کار خود را بعنوان کارشناس و گزارشگر در رادیو ورزش ادامه داد.

وی در بسیاری از برنامه‌های رادیویی به عنوان کارشناس و گزارشگر همکاری داشته که یکی از این برنامه‌های قدیمی، «صبح و ورزش» شبکه رادیویی ورزش است که به عنوان کارشناس در آن حضور دارد. این برنامه صبحگاهی از اوایل تاسیس شبکه رادیویی ورزش با عوامل متعددی روی آنتن رفته است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

خسرو والی زاده کارشناس قدیمی «صبح و ورزش» در گفتگو با صبا درباره این برنامه عنوان کرد: برنامه «صبح و ورزش» که اطلاع رسانی هدف آن است، یک برنامه صبحگاهی بسیار خوب و دارای ویژگی‌هایی از جمله ریتم تند و آیتم‌های شاد است.

وی با بیان اینکه این برنامه عوامل فعال و بسیار خوبی دارد، گفت: این برنامه دو تهیه کننده دارد که هر دو از تهیه‌کنندگان خوب رادیو ورزش هستند.

دغدغه تمام عوامل، امیدبخشی به شنوندگان علاقه‌مند به ورزش است

این کارشناس رادیو ورزش با اشاره به دغدغه‌های خود در این برنامه گفت: نه تنها دغدغه من به عنوان یک کارشناس بلکه دغدغه تمام عوامل برنامه امیدبخشی به شنوندگان علاقه‌مند به ورزش است اما متاسفانه به قدری مشکلات و دغدغه‌ها در ورزش ما وجود دارد که نمی‌توان به عنوان یک کارشناس از آن چشم پوشی و در برنامه صبحگاهی آن را مطرح نکرد چراکه مردم این انتظار را از ما دارند که درباره مسایل روز ورزش هم صحبت کنیم.

والی زاده ادامه داد: به همین دلیل مجبور هستم علاوه بر خبرهای خوب در این حوزه،درباره مسایل و اخبار ناخوش و مشکلات ورزش نیز نقد منصفانه داشته باشم و دغدغه من این است که بتوانم بهترین و منصفانه‌ترین نقدها را داشته باشم و بدون هیچ گونه حب و بغض و بدون وابستگی به جایی مسایل را تحلیل کنم. در این ۳۰ سالی که این افتخار را داشتم در رادیو باشم به گفته مخاطبان خود تا حد زیادی توانسته‌ام در مسایل مختلف ورزشی بی‌طرفانه تحلیل کرده باشم.

وی با اشاره به اینکه سوال‌های یک کارشناس ورزشی باید چالش داشته باشد، بیان کرد: سوالی خوب است و به دل شنونده می‌نشیند که چالشی و بی‌طرف باشد. همین چالشی بودن پرسش‌هاست که گاهی باعث می‌شود مسئولان مربوطه در برنامه حضور پیدا نکنند و پاسخگو نباشند به ویژه زمانی که اتفاق ناخوشایندی در ورزش رخ می‌دهد اما وقتی موفقیت و پیروزی بزرگی در ورزش رخ می‌دهد همه مسئولان تماس می‌گیرند و می‌خواهند درباره آن صحبت کنند. این مشکل همیشگی ما در رسانه است.

بدون مطالعه دقیق و تجربه کافی، کارشناسی درستی نخواهیم داشت

این گزارشگر رادیو ورزش با بیان اینکه مهمترین ویژگی یک کارشناس ورزشی رادیویی یا تلویزیونی برای نقد یک رویداد داشتن آگاهی و تجربه است، گفت: اگر یک کارشناس درباره مسایلی که صحبت می‌کند اطلاع کافی از زوایای گوناگون آن نداشته باشد، قطعا تحلیل درست و دقیقی نسبت به مسایل نخواهد داشت بنابراین حتما باید مطالعه‌ای دقیق و تجربه‌ای کافی داشت در غیر اینصورت مصاحبه‌ها، نقدها و تحلیل‌ها به اصطلاح آبکی خواهد بود.

والی زاده با اشاره به اینکه بیان مناسب و صدای خوب مهمترین ویژگی یک گزارشگر خوب است، مطرح کرد: علاوه بر ۲ ویژگی ذکر شده، یک گزارشگر رادیویی باید قدرت تصویرسازی داشته باشد تا بتواند هیجان بازی را به مخاطب منتقل کند اما نباید در بازی‌هایی که هیجان ندارند بی‌دلیل هیجان کاذب ایجاد کند.

وی درباره حضور خود در رادیو ورزش  گفت: از زمان تاسیس شبکه رادیویی ورزش به عنوان کارشناس افتخار این را داشتم که در این برنامه حضور داشته باشم و لحظه لحظه حضور در برنامه «صبح و ورزش» برای من خاطره است. اگر بخواهم از بهترین خاطره‌ام بگویم، افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی، بازی‌های المپیک و پیروزی تیم فوتبال ایران بر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ از بهترین خاطره‌های من بوده است.

قرارداد مارک ویلموتس یک فاجعه مدیریتی بود

کارشناس برنامه «صبح و ورزش» در ادامه اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس دوست دارم هر روز اتفاق‌های خوبی برای ورزش ما رقم بخورد که بتوانم درباره آن اتفاق خوب صحبت کنم و مردم هم از شنیدن آن خوشحال شوند نه اینکه مسایلی را بازگو کنم که باعث تکدرخاطر مردم شود اما وظیفه‌ای را بر دوش خود احساس می‌کنم که آن اطلاع‌رسانی دقیق و نقد و تحلیل درست درباره مسایل است.

والی زاده در پایان بیان کرد: گاهی از روی اجبار باید درباره مسایل تلخی که در ورزش ما اتفاق می‌افتد نیز صحبت کنیم. به عنوان مثال آخرین خبری که می‌توانم بگویم یکی از بدترین خبرهایی بود که در طول این سال‌ها به آن برخورده بودم، قرارداد مارک ویلموتس بود که مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان باید به عنوان جریمه به جیب مربی خارجی بریزیم که از قبل هم مبلغی به ایشان داده شده بود. به نظر من این یک فاجعه مدیریتی است و متاسفانه مجبور هستیم درباره به آن صحبت کنم چون وظیفه‌ام اطلاع رسانی صحیح به مردم است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰