مرور اخبار و حواشی فضای مجازی در «میخچه»/ سراغ اینفلوئنسرها رفتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۸
تهیه کننده برنامه در گفتگو با صبا:

مرور اخبار و حواشی فضای مجازی در «میخچه»/ سراغ اینفلوئنسرها رفتیم

تهیه‌کننده برنامه «میخچه» درباره ویژگی‌های مختلف این برنامه که به مرور اخبار فضای مجازی و حواشی آن می‌پردازد، توضیحاتی را ارایه داد.

حسین زارع زاده تهیه‌کننده برنامه «میخچه» که این روزها از شبکه دو سیما در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به اینکه سری اول این برنامه سال ۹۷ روی آنتن رفت، اظهار کرد: فصل دوم «میخچه» در ۲۶ قسمت تولید شده است و مانند فصل اول به مرور اخبار و شایعه‌های فضای مجازی می‌پردازد.

وی درباره تغییرات فصل دوم این برنامه عنوان کرد: در سری اول برنامه صرفا با یک مجری روی آنتن می‌رفت اما در سری دوم علاوه بر اضافه شدن آیتم‌های نمایشی با اینفلوئنسرها و فعالان فضای مجازی گفتگو می‌کنیم همچنن توییت خوانی بخش جدید این برنامه است.

تهیه‌کننده «میخچه» با اشاره به اینکه این برنامه از شبکه دو سیما یعنی شبکه خانواده پخش می‌شود، بیان کرد: «میخچه» قصد دارد که به خانواده‌ها بگوید هرآنچه که در فضای مجازی می‌بینید و می‌شنوید، باور نکنید چراکه بسیاری از موارد ممکن است شایعه و دروغ باشد و باید تحقیق کرد.

زارع زاده ادامه داد: ما در این برنامه که هفته‌ای یکبار روزهای سه شنبه روی آنتن می‌رود با بررسی اخبار فضای مجازی در طول هفته گذشته اخبار مهمی را که در این فضا چرخیده و به نوعی ترند شده است برای مخاطبان به صورت طنز و با حالت نمایشی بازگو می‌کنیم.

وی با اشاره به گفتگو با فعالان فضای مجازی اظهار کرد: این بخش بین ۵ تا ۷ دقیقه است و کسانی که در توییتر و اینستاگرام فعال و اینفلوئنسر هستند از تجربه‌های خود در این فضا به ما می‌گویند. در آیتم توییت خوانی نیز سه تا چهار توییتی که با یک هشتگی ترند شده‌ و با اهداف برنامه هماهنگ هستند در طول برنامه به صورت طنز برای مخاطبان بازگو می‌شود.

به گفته زارع زاده، فصل سوم «میخچه» نیز تدارک دیده شده است و در زمستان با اضافه شدن آیتم‌های جدید و پرداختن بحث آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای روی آنتن می‌رود.

تهیه‌کننده «میخچه» با اشاره به اینکه هدف این برنامه بحث خوب و یا بد بودن فضای مجازی نیست، بیان کرد: کم و بیش همه افراد در طول شبانه روز با سنین و جنسیت مختلف با فضای مجازی در ارتباط هستند. «میخچه» با این دیدگاه قصد دارد به مخاطبان فضای مجازی تلنگری بزند و به آن‌ها بگوید به آنچه در فضای مجازی می‌شنوند و می‌بینند، بیشتر توجه کنند و تا خبری به دستشان می‌رسد، فورا برای کس دیگر ارسال نکنند چراکه ممکن است منبع آن معتبر نباشد و خبر از اساس شایعه و دروغ باشد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۷ در تلویزیون برنامه‌ای که صرفا به فضای مجازی توجه کرده باشد وجود نداشت، بیان کرد: البته آیتم‌هایی درباره فضای مجازی در برنامه‌های مختلف وجود داشت اما برنامه جداگانه‌ای نبود که به صورت کامل به این موضوع بپردازد و جای خالی آن احساس می‌شد. همچنین دغدغه ما این بود که در این فضا یک کار متفاوت انجام بدهیم.

زارع زاده درباره تفاوت اینفلوئنسر با سلبریتی گفت: فعالان فضای مجازی افزادی تاثیرگذار هستند و دنباله‌کننده فعال دارند و در زمینه هنری مانند سلبریتی‌ها نیستند. به عنوان مثال ما اینفلوئنسرهایی داریم که در زمینه علم و فناوری در فضای مجازی کار می‌کنند به این معنی که مانند یک کارشناس از آخرین فناوری و تکنولوژی‌ها در صفحه خود صحبت می کنند.

تهیه‌کننده «میخچه» با اشاره به اینکه این برنامه به سراغ سلبریتی نرفته است، ادامه داد: ما در این برنامه به سراغ اینفلوئنسرهایی رفتیم که کسب و کاری در فضای مجازی دارند و مفید هستند.

وی در پایان درباره بخش توییت خوانی نیز مطرح کرد: این برنامه یک تیم رصدی دارد که هفته به هفته اخبار فضای مجازی را و رویدادهای آن را رصد می‌کند و سه تا پنج هشتگ را که مرتبط با فرهنگ و کشور باشد برای بازگو شدن در برنامه انتخاب می‌کند. ممکن است هشتگی جهانی شده باشد اما برای ما مصداق نداشته باشد که ما هم قطعا به سراغ آن نمی‌رویم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است