«سرخوشی» در دنیایی که از تصاویر پر شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹

«سرخوشی» در دنیایی که از تصاویر پر شده است

امیرحسین زنجانی مجموعه‌ای از آثار خود را با نام «سرخوشی» در گالری محسن به نمایش گذاشته‌است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه انفرادی امیرحسین زنجانی از نقاشی های این هنرمند جوان با نام «سرخوشی» از دوم تا بیست‌ و یکم آبان‌ماه در گالری محسن برگزار‌شد.

امیرحسین زنجانی دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران و کارشناسی­‌ ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. وی در نقاشی‌هایش ببشتر به مسایل اجتماعی با ارجاعات سیاسی و تاریخی می­‌پردازد و همواره انسان، محور اصلی آثار اوست.

زنجانی برگزیده­‌ سالانه­‌ بین­‌المللی «هنر معاصر چلسته پرایز» ۲۰۱۱ شده و بورس تحصیلی موسسه‌­ آرت سی­ینا را دریافت کرده است. او در سال ۱۳۹۴ هنرمند منتخب سال آسیا در رشته­‌ نقاشی شد و اثر او در موزه‌­ هنرهای معاصر سنگاپور به نمایش در آمد. آثار او در چندین مجموعه­‌ خصوصی در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی نگهداری می‌­شوند.

این نقاش از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۹ نمایشگاه انفرادی در ایران و خارج از ایران برگزار کرده و آثارش در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی و آرت­فر به نمایش درآمده است.

امیرحسین زنجانی در بیانیه این نمایشگاه نقاشی خود نوشته است: «امروز دنیای ما از تصاویر رسانه‌ای پر شده، عکاسی به‌ راحتی در دسترس است و ما دایما با تصاویر متعدد سروکار داریم، عکس بخشی از زندگی انسان معاصر است. حتی زبان و احساسات ما هم تصویری شده‌اند. بخشی از نقاشی معاصر، نقاشی فیگوراتیو با محوریت استفاده از عکس است. ما از طریق آیکون‌های تصویری از پیش تعیین‌ شده در فضای مجازی احساسات‌مان را به هم نشان می دهیم، این مسیله روز‌ به‌ روز فراگیر‌تر می‌شود و ما در حال بازگشت به عصر زبان تصویری هستیم. به‌ این‌ترتیب اساسا دعوای عکاسی و نقاشی به‌ سر آمده‌است و امروز این دو رسانه به شکلی مسالمت­‌آمیز و گاه مشترک، موجب خلق آثار هنری می‌شوند.

راه‌گشای این مسیر گرهارد ریشتر بود، او تاثیر زیادی بر نقاشی پست‌مدرن گذاشت، جریانی که گسترش آن به ریشه­ فرهنگی و جغرافیایی هنرمند نقاش گره خورده‌ است.

تصاویر میلیتاریستی بخشی از کانسپتی است که از سال ۱۳۸۸ (۲۰۱۰) در آثار خود از آن استفاده کرده‌ام و در حال حاضر ماده‌ خام نقاشی‌های من هستند که گاه با استعاره‌هایی کنایی ادغام می‌شوند. در مجموعه آخر با عنوان «سرخوشی (Euphoria)»، ماهیت تصاویر رسانه‌ای حفظ شده و امر نقاشی برای مکاشفه و تاخت و تاز به عرصه‌ وسیع‌تری دست پیدا کرده‌ است، بازی‌های رنگ و نور، کنش‌های نقاشانه، لکه‌ها و شره‌های رنگ، اتفاق‌ها، بافت و از این دست.

در واقع این‌بار موضوع از نقاشی آزاد می‌شود، نقش کیچ را پیدا می‌کند و نقاش آزادانه به نقاشی می‌پردازد. پرداختن به تصاویر میلیتاریستی به نوعی ریشه در فرهنگ پاپ دارد و از حیث نظم و ترکیب نوعی نگاه به مینیمالیسم است. رسانه جا به‌ جا می‌شود و فرایند نقاشی شکل می‌گیرد. درنهایت یک کالای هنری خلق می‌شود که از نظر من هیچ‌ جایگاه یا منزلت متعالی‌ای ندارد و چیزی جز یک شی هنری نیست.»

این هنرمند پیش از این نمایشگاه‌های دیگری برگزار کرده‌ است که می‌توان از «مارش»، «آرایه»، «کانتمپورری استانبول ۲۰۱۹» و «آرت‌فر‌» نیر یاد کرد.

نمایشگاه «سرخوشی» از تاریخ ۲ تا ۲۱ آبان‌ماه در گالری محسن به نشانی تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲، از ساعت ۱۶ تا ۲۱ همه روزه به جز پنجشنبه‌ها پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰