توجه به فضای مجازی در هفتمین جشنواره تجلیل از مروجان کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷

توجه به فضای مجازی در هفتمین جشنواره تجلیل از مروجان کشور

محسن حاجی زین‌العابدینی رییس شبکه مروجان کتابخوانی کشور از برنامه‌های این شبکه در هفته کتاب می‌گوید.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهئری اسلامی ایران، محسن حاجی زین‌العابدینی رییس شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور با بیان اینکه، با کتابِ خوب است که انسان رشد می‌کند و برای حرکت آماده می‌شود، گفت: مطالعه و اطلاعات، عامل مهم توسعه و ایجاد فرهنگ محسوب می‌شوند. برای دستیابی به توسعه پایدار و رشد همه جانبه، راهی جز گسترش مطالعه و توجه به کتاب نیست. به همین دلیل، ضرورت دارد برنامه‌های اندیشه‌مدار و دقیقی در کشور پیش‌بینی شود که بتواند به توسعه کتاب‌خوانی کمک کند.

رییس شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور افزود: یکی از این برنامه‌ها فعالیت‌های مناسبتی مانند هفته کتاب است که به نظر می‌رسد لازم باشد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و سایر دست اندر کاران چنین رویدادهایی، سعی کنند، علاوه بر ارایه خدمات به افراد عادی و تحت دامنه خدمت‌رسانی خود، با فراهم کردن شرایط فیزیکی و تسهیلات مناسب به مردم شهری و روستاییان در ترویج کتابخوانی بکوشند و این خدمات را از طریق گروه‌های ترویج کتاب، کتابخانه‌های سیار و دیگر تسهیلات، به نقاط دور دست و کم‌ جمعیت گسترش دهند.

وی درباره برنامه‌های شبکه مروجان کتاب‌خوانی در هفته کتاب بیان کرد: کشور ایران با قدمت و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی خود، برای توسعه همه جانبه، نیازمند نگاه جدی به امر مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌های شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور در هفته کتاب که با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد، هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کشور است.

حاجی زین‌العابدینی در پایان تصریح کرد: این جشنواره با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می‌شود و در آن افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های موثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی انتخاب و معرفی می‌شوند.

برگزاری کارگاه با موضوع ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، معرفی و گفتگو با مروجان فعال و برگزیده در جشنواره‌های گذشته، معرفی و گفتگو با مروجان فعال در دوران کرونا، رونمایی از سایت مروجان، معرفی برخی از فهرست‌های کتاب خوب برای گروه‌های سنی مختلف، لایو اینستاگرام پیرامون اهمیت جایگاه کتاب و آسیب‌شناسی ترویج کتاب‌خوانی و مشاوره رایگان به مروجان کتاب‌خوانی از دیگر فعالیت‌های شبکه مروجان کتاب‌خوانی به مناسبت هفته کتاب است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است