به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، بر اساس گزارشی که روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) ارائه کرده است، سازمان صداوسیما که در مسابقه قبلی نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، سیگنال خود را در اختیار رسانههای صوت و تصویر فراگیر قرار داده بود، در جریان مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا که ۲۹ آذر ماه برگزار شد، نیز سیگنال خود را برای استفاده کاربران فضای مجازی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر فراهم کرد. سیگنال صداوسیما تا قبل از این به ندرت در اختیار رسانهها قرار میگرفت و فقط در مورد برنامه محرم و مسابقه قبلی پرسپولیس این کار انجام شده بود.
آمارهای جمعآوریشده توسط سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر حاکی از ثبت رکوردهای جدیدی در استفاده از این رسانههاست و رکورد بازدیدهای پلتفرمهای بزرگ هم همگی جداگانه شکسته شده است.
۱۷ رسانه صوت و تصویر از طریق ۲۹ کانال نسبت به پوشش مسابقه پرسپولیس و اولسان هیوندای اقدام کردند. تا پیش از این مسابقه، هیچگاه این اتفاق برای این تعداد رسانه رخ نداده بود.
فهرست این رسانهها عبارت است از: ۱٫ تلوبیون ۲٫ تیوا ۳٫ آپارات ۴٫ آیو ۵٫ لنز ۶٫ روبیکا ۷٫ آنتن ۸٫ فام ۹٫ سروش پلاس ۱۰٫ تماشاخانه ۱۱٫ تلویدیو ۱۲٫ دیلی فوتبال ۱۳٫ کاناپه ۱۴٫ فوتبالی ۱۵٫ آی گپ ۱۶٫ ارمغان راه طلایی ۱۷٫ سپهر
آمارهای ساترا حاکی از آن است که تعداد ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر یکتا از طریق رسانههای صوت و تصویر فراگیر این بازی را مشاهده کردند. از سوی دیگر حداکثر میزان بازدید همزمان در این رسانهها به عدد ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار رسید.
همکاری شکلگرفته بین رسانه ملی و رسانههای صوت و تصویر فراگیر در روز ۲۹ آذر، به عنوان تجربهای متفاوت در پوشش رویدادهای ملی ثبت شد. این تجربه نشان داد رسانههای صوت و تصویر فراگیر به عنوان رسانههای مکمل رسانه ملی در برآوردن نیازهای نوظهور کاربران تا چه میزان اهمیت دارند.
انتهای پیام/