«فوتوژنیک» به روایت ۳۳ هنرمند ایرانی و خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸

«فوتوژنیک» به روایت ۳۳ هنرمند ایرانی و خارجی

گالری سو میزبان نمایشگاه «فوتوژنیک» با آثار ۳۳ هنرمند ایرانی و 2 هنرمند کانادایی و فرانسوی است.

به گزارش صبا، این روزها گالری سو میزبان نمایشگاه «فوتوژنیک» است که آثار ۳۳ هنرمند ایرانی و ۲ هنرمند کانادایی و فرانسوی زیر این عنوان را به تماشا دارد.

در این مجموعه، هنرمندان نمونه‌هایی از تاثیرهای متقابل و چندوجهی استفاده‌ از رسانه‌های نقاشی، عکاسی و فیلم را ارایه می‌کنند.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از ساسان ابری، سوگل احدی، نازنین اهری پور، راضیه ایران‌پور، شمیل بصری، گلناز بهروزنیا، مرتضی پورحسینی، مونا جان‌محمدی، آهو حامدى، حنانه حیدری، سحر خیطان، رئوف دشتی، هما دلورای، شنتیا ذاکرعاملی، لیلی رشیدی، پویا رضی، سارا سعدالدین، پانیذ سهرابی، ملیکا شفاهی، پیمان شفیعی‌زاده، کوروش شیشه‌گران، ترمه ضیایی، مهسا طهرانی، محمد غزالی، کژال فخری، نیکی فلاح فر، پرنیان قربانی، امیر کریمی، غزل مجیدی، غزل مروی، داریوش نهداران، دانا نهداران، افروز ودودی و ماکسیم کوربی پرون و رمی بولنوا.

برای معرفی نمایشگاه «فوتوژنیک» این متن توسط گالری سو منتشر شده است: «آن چنان که در گذشته از تاثیر متقابل مدل و اثر نقاشی صحبت می‌شد، از دوره‌ای بحثی نیز درباره‌ی رابطه‌ی میان عکس و نقاشی، و تناظرهای میان عناصر آن‌ها به وجود آمد. واژه‌ی فوتوژنیک که در فرهنگ عامه به سوژه‌ای اطلاق می‌شود که در عکس صورتی درخشان دارد، در اصل به معنای هر چیزی است که میل به عکاسی یا کشیده‌ شدن و ثبت را در وجود آدمی تقویت می‌کند.

نمایش اخیر، مطابق چنین تعریفی، نمونه‌هایی از تاثیرهای متقابل و چند وجهی استفاده‌ هنرمندان از رسانه‌های نقاشی، عکاسی و فیلم را ارایه می‌کند. این تاثیرات، از طرفی در نگاه هنرمندان، و از طرف دیگر در لحن، سبک، و تکنیک آثار آنان مشهود است، به طوری که نفوذ جریان‌ها و حتی مفاهیم اساسی رسانه‌های دیگر، در درون‌مایه، کارماده و گفتمان آثار هنرمندان به وضوح دیده می‌شود.

در جریان جمع‌آوری این آثار از طرفی، تعدادی از هنرمندان به عنوان شاهد/ راوی، موضوعات معاصر خود را بیان کرده‌اند، و از طرفی دیگر برخی با تکنیک‌های مختلف و کار روی تصویر عکاسی و یا در به عینیت درآوردن اجرا و ثبت اتفاق٬ به دستکاری حوادث و خلق روایت پرداخته‌اند. این‌چنین، با آثاری مواجهیم که صرف‌نظر از تکنیک اجرایی، تشابه‌هایی بین حال، گذشته و عمل نقاشی دارند. بررسی این فرآیندهای ادراکی نه جایگزینی برای تاریخ است و نه مقایسه‌ی دوران، بلکه می‌تواند کنار آمدن با حال حاضر و مواجهه با شرایط کنونی باشد.»

«فوتوژنیک» که ۲۱ آذر آغاز شده تا ۹ دی‌ماه در گالری سو به نشانی خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)،سمیه، پورموسی، پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰