«محاکات» با هدف ترویج حکایت‌گری تولید می‌شود/ زنده کردن سنت قصه‌گویی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
مدیر شبکه دو مطرح کرد:

«محاکات» با هدف ترویج حکایت‌گری تولید می‌شود/ زنده کردن سنت قصه‌گویی

مدیر شبکه دو سیما در بازدید از روند تولید مسابقه «محاکات» در لوکیشن این برنامه ترویج حکایت‌گری و قصه‌گویی را از اهداف این مسابقه برشمرد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما به همراه جمعی دیگر از مدیران شبکه دو از روند تولید مسابقه «محاکات» در لوکیشن این برنامه بازدید کرد.
مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه «محاکات» در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است، اظهار کرد: «محاکات» زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و اگر بتواند مفهوم حکایت‌گری را به درستی به نسل جدید منتقل کند، اتفاق مبارکی است.
وی با اشاره به اینکه بیان حکایت با اهداف مختلفی صورت می گیرد، توضیح داد: این که قصه‌ای را در شاخه‌های مختلفی امتداد دهیم، نتایج مختلفی به همراه دارد و طبیعتا تنها عرصه‌های فرمی و جنبه‌های ذوقی و شکلی آن مورد توجه نیست بلکه اشکال معنایی آن هم اهمیت دارد. حکایت‌گری به منظور عبرت گرفتن، نقل حکمت، انتقال تجربه، یادگیری، آرامش‌بخشی و … همه از اهداف قصه‌گویی و حکایت‌گری است.
جعفری جلوه ادامه داد: اگر این مسابقه بتواند به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن‌تر کند، گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بارها به اشکال مختلف نقل شود چون قدرت تاثیرگذاری دارد.
مدیر شبکه دو تاکید کرد: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد.
وی افزود: در قرآن قصه‌های زیادی نقل شده است و به دلیل جامعیت و فراز و فرودهای قصه حضرت یوسف (ع) از آن به عنوان احسن القصص یاد می‌شود. چرایی این مساله که به چه دلیل در کتاب خدا قصه گفته می‌شود و خداوند برای صحبت کردن با انسان از قصه‌گویی استفاده کرده است، نشان از اهمیت اهدافی دارد که در حکایت‌گری نهان است. قصه حضرت موسی (ع) نیز به دفعات در سوره‌های مختلف نقل شده و هر بار از یک زاویه و با یک موضوعیت خاص بیان شده است.
جعفری جلوه در پایان خاطرنشان کرد: این مهم است که کدام قصه را باید قاب کرد و از زوایای مختلف دید. تدارک مسابقه‌ای با هدف ترویج حکایت‌گری و نگاهی ژرف‌اندیشانه به مساله قصه‌گویی در کنار وجه ایجاد هیجان و سرگرمی در قالب یک مسابقه تلویزیونی از اهدافی است که از تولید این مسابقه انتظار می‌رود.
«محاکات» مسابقه جدید شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.
انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰